Kanal

Slovenië, Kanal

31-8 We gaan verder langs de rivier de Soca naar het zuiden, vlak na Tolmin komt Most na Soci. Het is hier een mooi rivieren gebied met 3 bij elkaar komend rivieren. Het Soca-dal wordt wel het mooiste rivierdal van Slovenië genoemd.

We staan nu op camping Korada, een kleine camping aan de rivier vlak voor de brug bij Kanal. Het was maar een klein stukje rijden maar het leek ons een leuke plek. Het weer is opgeknapt en we staan heerlijk, rustig en uitzicht op de rivier.

‘s Middags lopen we naar het dorp, het ligt prachtig maar stelt verder niks voor, kerk, dorpsplein met terras, kledingwinkel, bakker en een supermarkt. In augustus is hier het traditionele brug duiken, hè jammer net misgelopen!

‘s Avonds gaan we eten in het (weg)restaurant waar de camping bij hoort. We hadden het al gelezen op internet goed en niet duur. Het was erg druk, maar alles ging zeer efficiënt, snelle bediening en prima gegeten.

1-9 We blijven nog een dag, we staan hier heerlijk, rust, ruimte en mooi weer. Vanmorgen eerst naar de bakker en de supermarkt in het dorp en nog een foto genomen vanaf de andere kant van de rivier.

De camping heeft een soort grot(natural cooling)waar een klein stroompje doorheen stroomt hier kun je iets te koelen in leggen.
Vanavond weer in het restaurant eten en morgen een stukje verder langs de Soca rivier richting Kroatië.
Groeten Ina en Marinus.

Wat weer een fijn moment om even jullie verhaal en de mooie foto’s bekijken. Reizen mee!

Berta Smilda 2023-09-01 17:30:41

Mooie foto's hoor 👍🏻

John en Marian v Gag 2023-09-01 18:08:17

Wat is dit een mooi stuk van Slovenië.wij waren er jaren geleden, maar niet hier.

Henny 2023-09-01 21:41:56

Ziet er mooi uit!

Margot 2023-09-02 09:37:10

Heerlijk ontspannen! 😎

Louiza 2023-09-02 12:39:16

Hallo Ina & Marinus. Wat hebben jullie een leuke plek gevonden op camping Korada, en aan de rivier, Jammer dat jullie het 'brugduiken ' hebben gemist!! Je foto's van Kanal geven een aardig beeld van het dorp. Het eten dat op het bord ligt, ziet er verzorgd uit. Wel heel apart is de inrichting van de plek met natural cooling, voorzien van een aantal vakken. Even tussentijds genieten dus. Groetjes van Peter.