CP Onder en Eindt

Nederland, Helden

24-12 Een dag met vooral ‘s middags veel regen, we lezen en kijken af en toe tv op de laptop via canaldigital naar wat opgenomen programma’s. Om half 5 hebben we met al de camperaars een gezellig samen zijn met Glühwein en wat hapjes.

25-12 ‘s Morgens lopen we naar de Onderse Schans tegen over de CP. Wij lopen een groot rondje (2,9 km) heen langs de Kwistbeek, terug gaan we via het wandelpad over de tuinderij tegenover de CP. Natuurlijk is het nat en drasssig maar we haken niet zo snel af.

Het is een reconstructie uit 2016 van een plek die de boeren en het vee van het buurtschappen Onder en Eindt beschermde tegen rovende soldaten en bendes oa tijdens de 80 jarige oorlog.

Om 1 uur wordt het kerst menu bij de camper gebracht, dit is zo uitgebreid dat wij het verdelen over lunch en diner.
‚s Avonds is het ook nog niet allemaal op gegaan. Goed geregeld, aardappeltjes in de oven(of in een koekepan) en vlees en groente in pan kokend water opwarmen. Lekker gegeten!

26-12 Vandaag staat er een wandeling op het programma, georganiseerd door de fam.Peeters van de CP. Plan was door het bos en bij een visvijver een stop voor het eten van een kop soep. Maar door het natte weer, vannacht regende het ook weer flink, wordt het een andere route langs het bos en stukje door het dorp(6,6 km). Leuk om onderweg het een en ander te horen over de asperge teelt.

De CP heeft ook een winkel waar ze oa in het seizoen asperges verkopen, maar ook andere lekkere dingen. Als we terug komen staat er een heerlijke pompoensoep met spekjes klaar. Wat een verschil met gisteren, en af en toe een zonnetje. Morgen gaan we de Eifel in, een nieuw gebied voor ons.
Groeten Ina en Marinus.

Hallo Ina & Marinus, Jammer voor jullie dat het weer wat te wensen over liet, maar aan het eten is absoluut veel zorg besteedt. Overigens de reconstructie waar je over schreef, ook daar is veel werk van gemaakt. Leuk om te zien. De door jullie gemaakte wandeling o.m. door Bos en langs visvijver ziet er op de foto's toch ondanks de nattigheid gezellig uit. Fijn dat jullie je hebt kunnen aanpassen aan wat er ondanks het weer geboden kon worden. Wij hopen dat het in de Eifel weer wat zal meevallen voor jullie, want in Duitsland is er momenteel veel wateroverlast. Maar dat weten jullie natuurlijk al vanuit jullie infobronnen. Prettig vervolg van jullie trip toegewenst. Groet van Peter & Wilna.

Peter Kee 2023-12-26 17:28:16

Hallo vakantiegangers! Wat een top CP hebben jullie weer uitgezocht. Bij ons was het kerst diner veel eenvoudiger 😉. Leuk ook dat ondanks dat het weer niet veel soeps is er toch na de wandeling een warm soepje klaar stond. Wij zijn ook even tussen de buien door naar buiten geweest. Hopelijk wordt het weer de komende dagen in de Eifel een beetje aangenamer. Het verslag vandaag is overigens zonder rare afwijkingen, ondanks het gedoe door de update op de iPad. Prettige vakantie en hou jullie haaks!

Sandra en Michiel 2023-12-26 19:48:18

Wat een leuk kerstfeest.

Mike 2023-12-26 22:36:43

Wat een weer hè en voorlopig krijgen we nog neer regen en wind 😔. Bij ons lekt de Max fan en onze oppomp tent is een tunnel van geklapt. Heel fijn, als het goed is, krijgen wij donderdag een nieuwe binnen. Nu hebben we een halve tent 🙄. Het is weer passen en meten met de regen en wind. Het is dat we allemaal leuke afspraken hebben, anders ging ikgelijk weer naar huis. Fijne dagen nog. Groetjes.

Karin 2023-12-26 23:08:47

Wat leuk allemaal, weer eens wat anders , zo helemaal over je/jullie laten komen… Eten ziet er goed en overdadig uit, dat heb je weer prima ontdooid 😉😛 Oh oh oh wat een nattigheid toch! Hier wordt het éindelijk (bijna half 2!) wat lichter in huis, zeer donkere dag vandaag.

Louise 2023-12-27 13:25:11

Wat een gezelligheid. En dat uitgebreide eten. Geweldig. Maar wat mij verbaasde is dat jullie daar, zo lijkt het althans, met een hele groep optrekken. Is dat dan van tevoren afgesproken en kennen jullie deze mensen? Of is dit toeval? Wel enorm leuk en met elkaar op stap is ook niet verkeerd. Jammer dat het weer niet echt mee zit maar hopelijk in de Eiffel straks wat beter alhoewel het overal een beetje halen en brengen is nu.

Kees Koele 2023-12-27 15:49:54

@ Louise, ik heb niks hoeven ontdooien het was alleen maar warm maken/ afbakken.

Ina 2023-12-27 16:37:31

Hey, zie toevallig je reactie. Was een grapje 😁 Zei Jan altijd, had je tijden in de keuken gestaan … (al deed hij dat zelf meer dan ik), zei ‘ie “dat heb je weer lekker ontdooid, schat.”