Baai van Policastro

Italië, Palinuro

2-5 Nog een dagje camping want het wordt weer een regenachtige dag. Als het even droog is lopen we naar het dorp voor wat brood, als we naar buiten komen regent het al weer. We gaan niet verder het dorp in, het is bar en boos, maar even schuilen, meestal duurt het hier niet zo lang en ja hoor terug op de camping is het weer droog.

Even kleine reparatie aan de ventilatie die het niet meer deed,ook weer gefikst, stekkertje maakte geen goed contact.Als het tussen de middag even droog lijkt te blijven lopen we naar beneden en kijken bij het strand.

Ook vanmiddag rondje dorp als het droog is, het seizoen is hier nog niet begonnen. Veel is dicht en/of verlaten. Het ziet er allemaal wat verwaarloosd uit. Met dit weer toont het natuurlijk ook niet zo, maar toch wat ik al zei, beetje vergane glorie.

We staan hier met nog een Nederlander, gister een Duitser en vanmiddag kwam er nog een Nederlandse camper het terrein oprijden. Hij reed een rondje en wist het nog niet en toen hij hoorde dat de prijs €23 was vond hij het duur en vertrok weer. Ja het is zeer simpel en gedateerd maar de douches waren goed warm👍.

3-5 De rit van vandaag gaat naar Praia a Mare, 70 km zuidelijker maar dat loopt toch anders. De kust route bij Maratea is prachtig, dit is een stukje Basilicata. We rijden nog naar de haven van Maratea, fout geen ruimte om te staan, omkeren en weer weg. Maar bij Maratea lezen we duidelijk waar de versperring is. Je kunt niet verder dan Castrucucco en een paar km verder ligt Praia a Mare. Het is niet anders omrijden dus.

Eerst door Maratea, hier zie je boven op de berg het grote Christus beeld staan dat we in 2016 bezocht hebben. Maar nu moeten we dwars door het centro storico van Maratea. Marinus zegt al vertwijfeld dat kan toch niet goed zijn. Ja hoor het is de weg naar Trecchina, hoog de bergen weer in en dan weer afdalen naar zee. Tenenkrommend stuk pffffff door het centrum omdat er overal geparkeerde auto’s staan. Ach ja zo’n rit maakt het spannend, ook weer een belevenis.

We hadden wel ergens vrij willen staan maar er is behoorlijk wat wind, dus toch maar voor de faciliteiten van een camping. Er is een heel breed strand waar we ‘s middags een stuk lopen tot de Lido’s. We zien in de verte de aardverschuiving die een stuk weg weggeslagen heeft. Dan langs het fiets/wandelpad weer terug. Ja we dachten misschien leuk om hier wat te fietsen maar nee dit is niet ons ding, morgen weer weg.

4-5 Hier bij Praia a Mare begint Calabrië met ook weer een mooie kust.
Cinque Terre en Amalfi hebben de naam, maar hier is het zeker zo mooi.
We gaan naar een CP bij Diamante maar 25 km verder. In Scalea wat boodschappen gedaan en koffie gedronken, zo arriveren we op de CP om 11 uur. De perfecte tijd, achter in de middag komen de meesten aan en eind van de ochtend is men net vertrokken.
Prima plek, hier houden we het wel even uit.
Groetjes Ina en Marinus.

Lijkt me een heerlijk plek zo aan het strand(laatste foto's)!

Mike 2023-05-04 14:09:25

Voor de broodnodige variatie … altijd strakblauw is ook niks, haha. Die wolken, langs de kustweg, prachtig, verveelt mij nooit. Jammer van de omweg maar weer goed terechtgekomen, na de vergane glorie. Liefs🙋‍♀️☀️

Louise 2023-05-04 15:03:09

Dag Ina en Marinus Wij genieten van jullie reis maar je moet van goede huize komen om een goede camperaar te zijn: Techneut Chauffeur Monteur Glazenwasser Wandelaar Fietser Conditie Fotograaf Schrijver En veel gezelligheid en genieten in de camper!

Berta Smilda 2023-05-04 18:33:06

Mooi toch, die plekken aan zee 👍. Als je maanden op reis gaat, heb je 100% kans op regenachtige dagen. Niet té veel achter elkaar natuurlijk, maar met een goed boek, een klusje, een extra lekkere maaltijd, een goed gesprek, contact met vrienden/het thuisfront enz. kom je die dagen wel door 😏. Ik denk dat jullie ook op dit gebied ervaringsdeskundigen zijn. Fijne reis verder, ziet er goed uit allemaal PS we volgen je tip ‘Trogir’ op.

Peter 2023-05-05 09:37:46

Ik geniet van jullie foto's alleen wat ziet alles er toch troosteloos uit als het zonnetje niet schijnt. Maar je kunt natuurlijk ook niet altijd zon hebben als je langere tijd op reis bent. De prachtige baaien blijven mij verbazen. Temeer omdat ik het idee heb dat dit gedeelte nog niet echt heel toeristisch is en de stranden daar nog niet echt zijn ontdekt. Misschien ook beter. Toeristen daar zit je niet altijd op te wachten. Moest wel lachen om de medecamperaar die € 23,00 voor een plaats teveel vond. Zuinige Hollanders altijd! Geniet lekker en ik hoop dat het weer wat beter gaat worden.

Kees Koele 2023-05-05 13:00:57

Bij het lezen van jullie belevenissen en het zien van alle mooie foto’s hebben de voorgangers al wat ik erbij dacht beschreven!Wat is het toch een mooi land! Veel plezier en een goede reis!

Marianne 2023-05-05 19:43:39

Hallo Beste Globetrotters. Palinuro ziet er toch niet onaardig uit, zo ook het mooie pad langs het strand. Het lijkt er op dat er daar ook met auto's gereden wordt gezien de bandensporen. Je schrijft dat het er niet koud is, dat is toch al heel wat, want hier in ons kikkerlandje is het afgezien van een paar warmere dagen toch nog altijd aan de frisse kant. Prachtig dat grote Christusbeeld dat waakt over de dorpelingen van Maratea. De aardverschuiving die je hebt kunnen vastleggen op één van je plaatjes heeft toch zeker een behoorlijk spoor nagelaten. Zoiets is daarna niet één twee, drie weer veilig!! Wat een apart strand ligt er tegen over het eiland Isola Dino. Jullie hadden een mooi uitzicht op dit eiland vanaf de camping. Gelukkig dat je het technische probleem met de ventilatie spoedig weer hebt geklaard Marinus. Je moet toch wel veel dingen kunnen oplossen om niet al te afhankelijk van anderen te willen zijn. Het blijft hoe dan ook wel techniek !! Wij wensen jullie nog veel reisplezier toe de komende tijd. Groetjes van Peter & Wilna.