Lofer

Oostenrijk, Sankt Martin bei Lofer

Dinsdag zijn we vertrokken , het is een kleine 1000 km naar Lofer in Oostenrijk. Die dag hebben we tot Ingolstadt gereden , een behoorlijk stuk. We overnachten op een CP met stroom, dit is altijd prettig. De volgende dag is het niet ver meer naar Lofer. Na München begint het weer op te knappen , een prachtige rit door een mooi zonnig en besneeuwd landschap.

We zijn om 1 uur op camping Grubhof, zoeken een plekje uit en even later komt er iemand het gas aansluiten. Elektra kun je natuurlijk zelf doen. Hier werd ook een vraag over gesteld. Er zijn veel wintercampings waar men een zgn gasstraat heeft, je wordt op hun gasnet aangesloten, de meterstand wordt dan opgenomen en als je vertrekt betaal je de gebruikte hoeveelheid + aansluitkosten.Of zo als hier betaal je een bedrag per dag + aansluitkosten, super gemakkelijk geen gedoe met flessen die leeg gaan.

We hebben al op diverse wintercampings gestaan maar Grubhog is voor ons een topcamping. Ruim van opzet niet in en op elkaar en mooi voorzieningen. Zoals verwarmde handdoekrekken in het toilet gebouw, in het skidepot een grote droger voor natte skikleding. En last but nog least de skibus(ieder half uur!) die voor het skidepot stopt en je voor de gondel in het dorp afzet.

Verder is de locatie ook leuk, omdat het nog zonnig is maken we nog een kleine wandeling. Bij de camping is een brug over de rivier de Saalach, we lopen tot de kapel van het gehucht Strohwolln .

Vanavond was er een skishow: Magic night of fire, dit is alleen op woensdag avond. We gaan maar even kijken ,er rijdt weer vanaf de camping een gratis bus die je onder bij de piste afzet.
De skischool Herbst geeft een show hoe een en ander was in vroegere jaren, met oa oude kleding en oude ski's. En hoe een en ander in de loop van de jaren veranderd is. We zien bv de kleding van de jaren 70 met bijpassende muziek..
Veel harde muziek en het is erg koud, als het bijna voorbij is gauw even ergens een koffie drinken en om 9 uur weer met de bus terug.
Morgen even een rustig dagje,
Groetjes Ina en Marinus.

Ziet er allemaal mooi uit daar en wat een gemak met zo’n gasstraat. Dat heb ik vroeger wel anders meegemaakt. Veel plezier nog!

Nico 2019-02-06 22:58:05

Prachtige foto's weer. Erg mooi. Zon en sneeuw de ideale combi. Groetjes.

Karin 2019-02-06 23:23:08

Ziet er inderdaad mooi uit,ski ze maar!

Marianne 2019-02-07 00:01:02

Dank voor jullie verslag en mooie foto's . Het genieten kan beginnen, doe dat maar !!

Peter 2019-02-07 00:20:00

Super mooi, moet leuk zijn zo te zien! Ik kijk al uit naar het volgende bericht. Genieten maar Gr rik en els

Rik & Els 2019-02-07 04:25:18

Prachtig verslag wij denken er al jaren over om eens naar de wintersport te gaan. Met dit mooie verslag moet het er toch eens van komen. Geniet ervan en zijn blij met jullie mooie informatieve verslagen.

HeCo 2019-02-07 09:25:53

Het ziet er allemaal prachtig uit. Hopelijk is het lawineseizoen voorbij dit jaar....