Aschaffenburg

Duitsland, Aschaffenburg

Om half 4 staan we op de CP van Aschaffenburg aan de Main, we hebben hier al een paar keer in de winter gestaan omdat er stroom aansluitingen zijn. Na de koffie lopen we de brug over en gaan we naar de oude binnenstad(1 km). We zijn hier ook al eens geweest maar niet bij het slot Johannesburg. In de winter periode (okt t/m maart) gesloten maar ‘s zomers kun je het slot bezoeken via een rondleiding van 20 minuten. Je kunt nu wel over de binnenplaats lopen.

Het oudste deel van het kasteel is een donjon van het verwoeste kasteel uit de 14e eeuw, dit deel valt meteen op door de gele kleur terwijl de rest van het kasteel rood is.
Het slot is gebouwd tussen 1605 en 1614 en was de 2e residentie van de aartsbisschop van Mainz.

De VVV in het centrum bij de Schlossplatz is wel open en we halen wat info altijd handig. We lopen een klein rondje door de stad, het heeft wat mooie plekjes zoals het plein bij de Stiftsbasilika . Maar we gaan dan weer terug, het wordt inmiddels al donker.
Groetjes Ina en Marinus

Wat een mooie panden!

Mike 2023-01-30 20:05:18

👍🏼🙋‍♀️

Luise 2023-01-30 20:56:39

Heel aantrekkelijke plaats en ligt perfect op doorreis naar Oostenrijk. Al vaker geweest. CP is ook prettig en niet te ver van de stad. Lekker genieten dus!

Fred & Els 2023-01-30 21:38:40

Begint goed,mooie plaats benieuwd naar wat er komen gaat!Goede reis verder.

Marianne 2023-01-31 00:40:05

Hoi Marinus en Ina, Wat is het toch een leuk uitziende plek om te zijn, vooral natuurlijk de Altstadt van Aschaffenburg met zijn schuin oplopende straatjes. Heb het goed samen!!