Sambatiki

Griekenland, Sambatiki

26-9 Eerst in Paralio Astros naar de bakker en een paar boodschappen gehaald. Het dorp ziet er gelikt uit , best wel een toeristisch dorp, wij hebben daar de afgelopen 2 dagen niks van gemerkt.

Er komt nu een mooie route vrij hoog langs de kust met weer mooie uitzichten. Marinus loopt 2 x in een baai een weggetje af om te kijken of het wat is. Bij de 2e keer is het raak, een parkeerterrein/plaats direct aan het strand met boompjes. We lopen een stuk langs het strand verder op staan ligstoelen en zitten mensen. Blijkt er een camping te zijn maar het spreekt ons niet aan.

We gaan hier op het strand onder een boom zitten, komt halverwege de middag een man op een fiets(de campingbaas) langs en zegt dat dit niet mag etc etc. We hebben geen zin in de discussie en vertrekken. Dan is het weer even zoeken, volgende grote dorp is Paralio Tyrou maar vinden we ook niets en het spreekt ons ook niet aan.

Stukje verder komen Livadi en Sambatiki,hele kleine dorpjes, dit laatste ligt prachtig maar het weggetje naar beneden toe is erg smal. Dan eerst Livadi maar proberen, niks, dan toch de smalle weg maar op. Op park4night hadden we dit al gelezen maar er is een kleine P waar je goed kunt staan.
Je moet even het korte straatje naar beneden lopen en dan kom je bij het strandje en de haven.

Een pareltje van een dorpje met een mooi klein haventje, alles ziet er zo goed verzorgd uit zelfs de bootjes in de haven zien er mooi uit. Er is ook een toiletgebouwtje. We zitten een tijd op een bankje en besluiten al is het nog vroeg, half 6, te gaan eten.

Er is 1 café en 1 taverna, een leuke plek en prima gegeten, vooruit de Griekse salade maar weer een keer met uitstekende courgette balletjes en gevulde aubergine met fetta. Halve liter wijn erbij geroosterd brood en dat voor € 23, onbegrijpelijke prijs, veel en goed.

27-9 Wat een stilte vannacht, heerlijk geslapen en vanmorgen wakker worden met weer een mooi uitzicht. Eerst kijken we bij de vissersbootjes, daarna koffie, achter de camper in de schaduw want het wordt al weer warm. Dan lijkt het wel of er een bui aan komt het begint hevig te waaien. In de haven is het water rustig dus we gaan voor dat we hier vertrekken nog even zwemmen.

Hier blijft het de ochtend droog maar er is wel wat regen voorspelt. Het stond al in de planning we gaan naar de camping bij Leonidio, dus met dit weer komt het helemaal goed uit. Als we op de camping staan begint het om 2 uur een beetje te regenen, af en toe is het even droog.
Groetjes Ina en Marinus

Wat ‘n geweldig dorpje. Inderdaad een pareltje. Kan het bijna niet aan, zo’n heimwee, wil graag even aanschuiven op het bankje en aan tafel. Top!

Λουιζα 2022-09-27 16:50:24

Dank voor de tip. Zo ver zijn wij nooit met de auto afgezakt. Gr. Edso

Edso 2022-09-27 20:53:54

Hallo Marinus & Ina, Wat een leuk plaatsje Paralio Astros. Hebben jullie ook een app die aangeeft waar de winkels zitten op de plaatsen die jullie aandoen?? Aan de foto's te zien hebben jullie een hele mooie route gereden. De dorpjes zien er doorgaans wel verzorgd uit. Wat goed dat er ook een taverne bleek te zijn, waar je een avondmaaltijd kunt gebruiken. De laatste dagen en ook vandaag is het werkelijk slecht weer met pittige buien 'van karakter' hier in ons kikkerlandje. Politiek gezien zeer onrustige tijden, daar missen jullie niets aan. Fijne voortzetting toegewenst !! Groetjes van P&W

Peter Kee 2022-09-28 20:05:30

Weinig reactie van mij. Heb door een nieuw abonnement mijn beltegoed niet kunnen verhogen. Moet even zuinig zijn.