Sempreverde

Italië, Pergola

Van de CP Mondavio is het maar 16 km naar Glamping/Camping Sempreverde (altijd groen) van de Nederlandse familie Tammenga. De camping ligt tussen San Lorenzo in Campo en Pergola en is geopend vanaf 2017, ze waren toen te zien in “Ik vertrek” waarin men natuurlijk ook weer de nodige tegenslagen had.

De camping is zeer ruim opgezet met luxe safaritenten tot wel 6 a 7 personen, wat kleinere tenten, grote XL kampeerplekken met eigen picknick tafel en nog een paar kleinere plekjes. Er is zelfs een de luxe versie safaritent met vaatwasser! Voor jonge kinderen een ideale plek met aan de zijkant van de camping de beek Cesano waar ze kunnen spelen, vissen en dammen bouwen. Er is een trampoline en ze kunnen crossen op diverse skelters

De camping heeft een klein plons/opbouw zwembad maar naast de camping is een zwembad. In de maanden juli en augustus moet hier voor betaald worden. De camping heeft hier 10 parasols met ligbedden gereserveerd voor hun gasten die je dan gratis kunt gebruiken. Met polsbandje om ☹️ kun je in en uit lopen. Nergens op de camping en het zwembad zijn mondkapjes verplicht maar het is hier ook weer 1 meter afstand houden.

We staan mooi met volop ruimte en uitzicht maar oh oh wat is het heet 🥵, het zou wat minder worden maar het is alleen maar warmer geworden. Vanmorgen even gezwommen bij de buren en zo direct maar weer even afkoelen in het water en een ijsje eten.

Vandaag is het iets minder warm maar 30˚ en af en toe een wolk🤗, met een lagere luchtvochtigheid is dat beter te doen dan bij ons. Eergister avond hebben we op de CP ons PLF formulier ingevuld, was ook nog even een dingetje, het formulier op zich niet, je vult maar de diverse vragen in maar je aan melden pfffff.
Het aanmaken van het account viel niet mee, steeds foutmeldingen, of wij nu van die sukkels zijn, geen idee. Ik had van Michiel al gehoord dat het een gedoe was, hij was er ook een uur mee bezig geweest. Formulieren, die ik thuis al uitgeprint had, voor de boot ook ingevuld, we zijn er klaar voor.

Prima relaxte dag ‘s morgens wat gezwommen en bij het zwembad gezeten, ‘s middags bij het restaurant bij het zwembad gegeten. Hier kun je gelukkig om 2 uur nog aanschuiven. Daarna siësta en weer even naar het zwembad.
Morgen maar 27˚ en wat regen, heerlijk.
Groetjes Ina en Marinus.

en nu op naar het Griekse!

Edso 2020-08-23 20:24:32

Heerlijk he een druppel regen.

FritsEllen 2020-08-23 20:26:06

Gezellige vakantiekiekjes hoor, lekker zo’n ‘voorafje’ en nu dus toch oversteken! Hoop dat alles goed verloopt. Ik wil ook😄👋🏼

Louise 2020-08-23 21:44:46

Leuke foto's , wat betreft de overtocht, behouden vaart !!

Peter 2020-08-23 22:37:49

Wat is een PLF-formulier?

Mike 2020-08-24 12:23:27

PLF voor reisen naar Griekenland: https://travel.gov.gr/#/

Michiel & Sandra 2020-08-24 14:31:53

Dit is genieten! Op naar Griekenland en wij ook mee genieten. Goede reis verder!

Berta Smilda 2020-08-24 17:46:39

Laten we hopen dat het allemaal lukt! Goede reis verder en...veel minder warmte!