Achensee

Oostenrijk, Achenkirch am Achensee

We gaan naar Achensee, vanuit Lofer normaal 2 uurtjes rijden nl 100 km, maar nu ff niet het sneeuwt. Morgen is ook nog sneeuw voorspelt dus we kiezen er toch voor om te vertrekken even weer wat nieuws. Alles rijdt, maar in een rustiger tempo en we zien veel sneeuwschuivers. Hier geen paniek omdat er 10 cm sneeuw valt. Alleen de laatste 20 km het dal in naar Achenkirch is even wat inspannender rijden voor Marinus, we rijden achter een bus aan en die is in no time uit het zicht. De hele weg is het een prachtige rit voor al het begin Lofer uit naar het Inndal en dan het laatste stuk de bergen weer in met even 8% stijging.

We staan op Alpen caravan park Achensee, ook een 5* camping met gasaansluiting. Het sneeuwde nog behoorlijk toen we aankwamen, we konden nauwelijks goed een plek uitzoeken met het slechte zicht, overal hopen sneeuw. Als er 's middags iemand ons komt aansluiten moet hij eerst de kast uitgraven, dan gaat het slot niet open, brander erbij en dan is ook nog eens de slang te kort. Weer terug voor een langere maar het werkt en als het ophoudt met sneeuwen zien we pas ons mooie uitzicht.

Het was al voorspelt dinsdag weer de hele dag sneeuw, we hebben alleen kleine wandeling gemaakt over de camping en stukje daarbuiten. We staan leuk met uitzicht op de ingang, er vertrekken campers en er arriveren weer nieuwe. We hebben ook uitzicht op de rotonde waar de bus draait en er komt zelfs nog een paardenkoets voorbij, een gezellig plekje vinden we. Als het af en toe beetje helderder is zien we de pistes.

Woensdag belooft een prachtige dag te worden dus een skidag. Er is 's morgens nog wat bewolking maar om 11 uur hebben we een strak blauwe lucht. De skibus stopt practisch voor de camper in de rotonde maar een minpunt is dat hij maar 3 x per ochtend gaat en de laatste
om 10 uur. En 's middags gaan er 2 terug waarvan de 1ste om 4 uur. Voor mij een lange dag die ik even goed moet doseren met koffiepauze, lunchpauze en als we dan om 3 uur uit geskied zijn maar weer even op een terras, wel in een zonnetje.
Groetjes Ina en Marinus

Jullie hebben een heerlijk (reizend) leven. Sneeuw is altijd genieten! Ik zocht naar jullie reserveringen in Piemonte/Italië. Kijk ik met m'n neus of zijn deze reisverslagen niet op Pindat te vinden? Kan mij herinneren dat jullie wel eens een reis langs de Italiaanse meren hebben gemaakt. Hoop op een link, je kan het ook naar pjotrvantol@gmail.com sturen. Veel plezier en geniet van alles. Je verslagen zijn altijd leuk om te lezen en altijd goed gedocumenteerd! Groet, Peter

Peter van Tol 2019-02-13 19:35:16

Reserveringen = reisverslagen 😡.

Peter van Tol 2019-02-13 19:36:41

Wat een totaal andere wereld dan hier in Spanje. Maar wel mooi met al die sneeuw. Hartelijke groet uit Cádiz.

Nico 2019-02-13 20:12:55

Wauwww prachtige plaatjes weer. Ik houd ervan. Vooral die strak blauwe lucht en de sneeuw. Schitterend! Deze camper is echt niet geschikt met die kou. Wel jammer. Toch maar weer eens een andere 😜😊

Karin 2019-02-13 20:20:05

Wat een andere wereld momenteel, Het verschil van waar jullie zitten en Nederland. Er werd ons zojuist op het journaal een zomerse dag beloofd, midden in de winter. Ca 10 graden in het Utrechtse en Limburg maar liefst 13 0C. Genieten jullie maar van het winterweer en het skiën en natuurlijk het prachtige uitzicht.

Peter. 2019-02-13 22:22:25

Ik krijg zo'n zin om te vertrekken, maar jammer genoeg zou dit helemaal niet lukken met onze Oude camper. We zijn op zoek naar een automaat met stuurbekrachtiging. Maar door jullie verhalen kan ik me helemaal verplaatsen daarheen. Ik geniet ervan. En prachtige fotos. Gr. Margaret

Margaret 2019-02-13 23:06:08

Prachtig, meer moet dat niet zijn na onze werkdag! Mee genieten hier!👍