Mindelo

Kaapverdië, Mindelo

Om 4 uur ‘s nachts opgehaald door de taxi, met een kwartiertje vertraging vertrokkenen en om half 2 landden we op Sao Vicente, half 12 plaatselijke tijd. Met nog een paar mensen werden we naar onze locatie gebracht, Casa Colonial. Een klein hotel met 9 kamers, een van de oudste huizen in Mandelo in het oude centrum vlak bij de haven. Tja wat zal ik er over zeggen, netjes maar hier en daar behelpen vooral qua badkamer. Ach we zijn wel wat gewend en vinden het gauw goed.

Meteen maar de stad in om een aantal dingen te regelen. Eerst geld pinnen, dan het telefoonkaartje bij een telefoonwinkel opwaarderen. We hebben hier wel wifi maar het is toch handig om te kunnen bellen naar de vertegenwoordigster van Vojatravel hier op het eiland.Er zal zich best wat voordoen,we hebben geen standaard reis.
Dit ging allemaal zeer snel, toen een supermarkt zoeken om water te kopen, het water is hier niet te drinken.

We lopen over de vismarkt en de gewone markt. Het is gezellig druk maar niet chaotisch. We zien heel wat kleurrijke mensen lopen, er zijn ook veel mensen die zo langs de weg hun handel aanbieden.
Als we terug zijn komt de mevrouw van Vojatravel langs en horen we dat het inderdaad weer anders wordt. We gaan zonder auto over naar San Antao en krijgen daar een andere auto, beter geschikt voor dat bergachtige eiland. Een en ander wordt op onze telefoons geïnstalleerd, zodat we kunnen appen met vragen als er iets is.

We liggen een beetje bij te komen op bed en gaan zo de stad weer even in, eerst even op zoek naar de Tourist office die hadden we nog niet gevonden en dan een hapje eten ergens. Morgen ochtend wordt de auto gebracht.

Groetjes Ina en Marinus

Ik krijgen indruk dat een en ander niet helemaal goed gegaan is ivm met verkeerde datum vandaar nog een keer deze email met verslag.

Hoi I&M, ik zie ‘blauw’ op de foto’s 😳. Dat fenomeen is op dit moment in NL niet bekend. Veel plezier daar, heerlijk om deze periode regen en wind te ontvluchten 👍. Wij gisteren contact gehad met Nico&Nel Bloot, ervaren Griekenland camperaars. Onze plannen voor het voorseizoen zijn gemaakt. Ga binnenkort jullie reisverhalen maar eens doorspitten. Shalom, Peter

Peter 2019-12-21 18:11:56

Veel plezier daar We zien blauwe lucht

Ria en Koos 2019-12-21 18:40:31

Hi Marinus & Ina. Wat fijn dat de vliegreis in ieder geval slechts met een geringe vertraging goed is verlopen. Zo'n klein hotel heeft toch ook wel iets. De organisatie heeft in ieder geval met jullie meegedacht wat betreft een auto met een wat krachtiger motor, daar kun je kennelijk wat beter mee uit de voeten op San Antao. Ik wens jullie in ieder geval voor de komende dagen veel reisplezier toe. Het weer ziet er in ieder geval redelijk goed uit. Flink waaien doet het op die eilanden doorgaans altijd. Groetjes, Peter.

Peter 2019-12-21 19:51:53

Wauw mooi zeg daar. Zet ik ook op mijn lijstje 😜. Geniet ervan.

Karin 2019-12-21 19:53:59

Heerlijk Ina, het is zomer bij jullie! Goede keus, heel veel plezier🥰

Simone 2019-12-21 23:00:48

Ziet er allemaal weer gezellig en kleurrijk uit. Geniet ervan.