Sant Alessio Siculo

Italië, Sant Alessio Siculo

17-5 Vanmorgen met een strak blauwe lucht wakker geworden. We stonden er gisteravond met 3 campers, prima rustige overnachtingsplek. Aan de overkant van de straat is een supermarkt waar we eerst de boodschappen halen. Dan lopen we richting bootjes, naast de P. Echt een haven is hier niet dus iedere boot moet in of uit het water getrokken worden. Heel bijzonder dat ieder bootje zijn eigen rupsvoertuig heeft, je zou zeggen dat deel je toch met elkaar of 1 voertuig van de Nautische club die daar zit.

We besluiten stukje verder te lopen de brug over naar de andere kant van de rivier. Zelfde verhaal wat de boten betreft, alleen hier wat grotere boten met grotere rupsvoertuigen. Maar er is ook een hele grote markt, we maken er maar een wandeling over. Je weet maar nooit wat je ziet, alles is er te koop,95% is non food. Men heeft hier natuurlijk geen Action , Hema, Wibra etc. Men is dus echt op dit soort markten aangewezen als je iets nodig hebt.

Omdat het zulk mooi weer is drinken we eerst nog een koffie, daarna gaan we naar de camping in Saint Alessio Siculo waar we in 2013 ook gestaan hebben. Het is maar een stukje van 10 km maar 1 lange boulevard met vakantiehuizen en we zien zelfs een luxe hotel. We komen hier in het drukste en duurste gebied met Taormina van Sicilie .

Beste tijd om op CP of camping aan te komen is toch achter in de morgen. Zelfs vooraan bij het water zijn nog aantal plekken vrij maar we willen niet naast elkaar geparkeerd staan. We staan er net achter, ook nog met uitzicht op het water ,schaduw en ruimte om ons heen. ‘S Middags lopen we Alessio in om ons weer even te oriënteren , waar is de supermarkt en de bushalte, om van hieruit naar Taormina te gaan.

We gaan nu maar eens kijken welke route we nemen en wat we willen zien of nog een keer willen zien. Destijds zijn we de Etna ook opgeweest,zowel met kabelbaan als weer verder met de 4Wheel drive. Toen wij er waren was er net een uitbarsting geweest en konden we niet tot aan de krater komen maar hebben met de gids wel tot vooraan de hete lavastroom gestaan, tussen de hoge sneeuw hopen die zwart waren van het gruis.

De 3 tempelgebieden zijn we ook geweest, elk gebied is anders en heeft zijn eigen sfeer, Piazza Armerina ook een topper. En ook Noto , Modica, misschien dat we toch nog wel voor de 2e keer ergens naar toe gaan, zo staat Monreale toch weer op ons lijstje net als Palermo en S.Vito lo Capo. We zien wel hoe het loopt, hopen ook wat nieuwe plekjes te ontdekken.
Groetjes Ina en Marinus.

Hi Ina & Marinus, Het feit dat iedere boot met een eigen rupsvoertuig in en uit het water getrokken moet worden heeft waarschijnlijk een logistieke oorzaak, er is binnen de opstelling niet echt ruimte om het rupsvoertuig naar een ander schip te manoeuvreren als ik je foto's bestudeer. Misschien is er ook geen grote bereidheid om samen te werken in deze, om dat je dan niet zelf meer het moment van vertrek of aankomst in de hand hebt. Ook kan er concurrentie in het beding zijn, ook niet vreemd in het Italiaanse. Jeetje en dan die markt, ik weet niet waar ik het eerst naar moet kijken. De bevolking zal wel weten wie van de marktkooplieden waar staat, en dan wordt het al een stuk beter te 'begaffelen'. Ik ben benieuwd naar wat jullie volgende keuze ons aan verhaal en foto's gaat brengen. Jullie veel reisplezier toegewenst P&W.

Peter Kee 2023-05-18 11:28:18

✅ ‘k Denk dat het blauwe pak Marinus goed zal staan, nu het feestje nog😉🤣 Een heuse bloemenmarkt, gezellig 🌺🌸