Mindelo vervolg

Kaapverdië, Mindelo

Maandagmorgen rijden we eerst omhoog naar de restanten van het oude fort, gebouwd in 1852 ter verdediging van de haven en de stad Mindelo. Het stelt niets meer voor maar je hebt er uitzicht over de stad en over het Laginha strand. Dit is het grote strand van de stad, dan rijden we weer naar de oude binnenstad. Bij Torre Belem parkeren we de auto en maken een wandeling door de stad, het is erg druk, er zijn veel toeristen. De meeste zijn Frans, verder Duits en Nederlands, af en toe horen we Engels praten.

Weer een rondje door de vismarkt, en de grote markt, er is zoveel te zien. Bij de vismarkt kun je ook maaltijden kopen oa cachupa het nationale bonengerecht. We hebben af en toe een gesprekje zoals bij een van de vele kapsalons op de markt. Dit zijn tevens nagelstudio‘s en pedicure.

Voor het grote marktplein is het erg druk, hier staan de aluguers naar de diverse dorpen op eiland. Ik heb ondertussen een zonnehoed gekocht, het is behoorlijk warm en we lopen nu wat meer rond. Aan de andere kant van dit gedeelte van de stad is ook weer een heuvel met het Meteo station. Hier heb je dus weer uitzicht naar de andere kant van de stad.

Een koffie met wat lekkers bij de pastellaria/cafetaria en dan is het tijd voor siësta. Later nog zwemmen-relaxen bij Hotel Porto Grande.
Als we bij Kira’s het hotel verlaten doet de wacht de poort open bij de loggia voor het hotel en bij terugkomst ook weer. Bij heel veel supermarkten staat bewaking apart allemaal. Komen we ‚s morgens terug ligt er een klein briefje wie de kamer schoon heeft gemaakt? ‚S avonds als we terug komen nadat we ergens gegeten hebben, zijn de sierkussens en het sprei van het bed , liggen er 2 slaapkussens op het bed en 2 snoepjes met bordje goodnight heel apart!

Voor morgen wensen wij iedereen een goed uiteinde en een voorspoedig en gezond 2020🥂
Groetjes Ina en Marinus.

Wel grote contrasten tussen de ene plek en de andere. Wel allebei heel leuk en mooi. Jullie ook een goede jaarwisseling en een VET 2020.

Karin 2019-12-30 23:49:59

Mooi om te zien en dan het weer, mooi zonnig! Ja dat sprei van het bed met andere kussens ken ik wel,maar dat ze dat hier ook doen!,is inderdaad wel apart maar toch ook "service"van de zaak? Op een gewone dag valt er idd meer te zien dan op een zondag, dat is duidelijk. Goede jaarwisseling(benieuwd hoe dat hier gaat) en een voorspoedig 20201

Marianne 2019-12-31 00:51:33

Een heel gelukkig en mooi camperjaar, gezondheid en plezier in 2020. Hoop nog lang van jullie mooie reizen te mogen genieten.

Wilma van der Vliet 2019-12-31 07:47:03

Toch wel een avontuur, deze eilanden. De dingen die je niet verwacht gebeuren, en de dingen die je verwacht op grond van eerdere ervaringen gebeuren gebeuren gewoon niet. Gewoon lekker leven in het NU en ervaren wat er te ervaren staat. Prachtig die deuren die bij Bruynzeel niet werden gemaakt en de vis die eigenlijk niet verser kan zijn dan vers. veel vis die er prachtig uit ziet maar voor mij onherkenbaar is, behalve de vissen die er uitzien als Gepen, maar het misschien toch niet zijn. Geweldig!! Nog even genieten van de warmte, de mensen op straat en wat er allemaal te zien valt, een levend schilderij dat telkens aan verandering onderhevig is. Wij wensen jullie vanuit een nevelig Nederland een fijne jaarswisseling toe en hopen dat het nieuwe jaar jullie veel moois mag brengen. Heb het goed. Wilna & Peter.

peter 2019-12-31 11:56:43

Ik schreef....wat er te ervaren staat, zou moeten zijn: wat er te ervaren valt...maar vallen dat is een beladen woord, toch? In ieder geval als het aan Marianne ligt, hebben jullie samen nog heel wat jaartjes te gaan. Wij sluiten ons daar graag bij aan ! Ietsje minder lang is ook goed. Ik zie zojuist op het nieuws, dat er extreem slecht zicht wordt verwacht in Nederland...het zij zo !

Peter 2019-12-31 12:02:56

Wij genieten weer van de mooie verslagen heel iets anders dan camperen. Heel ander cultuur is een belevenis. Geniet ervan en een voorspoedig en reislustig 2020.

Corrie 2019-12-31 16:59:32

Gun jullie nog heel wat jaartjes! Maar de 1 achter het geheel had een uitroepteken moeten zijn, excuses voor het misschien wat vreemde zinnetje!