Dag 24- Winkelen (2)

Sanur

Ik hoor de tuinmannen alweer vroeg bezemen. Ander personeel is bezig met
het heen en weer sjouwen van borden, glazen, bestek, stoelen, tafels op
gammele (Feil?😎) transportkarretjes en steekwagentjes. Ieder dag valt er wel
wat te verhuizen van de ene vergaderruimte naar de andere. De stemming
onder het personeel is zo te horen goed, er wordt veel gegiecheld.

Een maatje van Made Rusna, onze standaard chauffeur, rijdt volgens afspraak
om 14.00u voor.
Op aanraden van Kees "hole-in-one", inmiddels een middagborrel-maatje, gaan
wij een bezoek brengen aan Living Worlds, één van de vele shoppingcenters die hier in de buurt zijn.
Volgens hem een mooi, rustig maar niet goedkoop centrum, dus of wij er aan
toe gaan komen ons iets aan te schaffen, is vraag twee.
Na een klein half uur worden wij afgezet bij het centrum. Wij stappen direct een
enorm "food court" op. Enige talenkennis van bijv. het Chinees of Koreaans zou het ons makkelijker gemaakt hebben om een eettentje uit te zoeken.
Wij belanden bij The People's Cafe en kiezen van de enorme menukaart, iets herkenbaars.
Wat ons hier opvalt, is dat er in dit prachtige winkelcentrum vrijwel geen westerling is te bekennen, wel veel mensen met geknepen oogjes. Het centrum is inderdaad oogverblindend.
Er lopen hier héél veel jongeren rond. In een
grote spiegel zien wij een paar bezoekers uit de ouderen-categorie, hier uitzonderlijk.
Bea scoort voor een schappelijk prijsje een paar truitjes en flodderbroeken.
Jammer genoeg ben ik de creditcards vergeten, die liggen veilig in de hotelkluis.

Wij zijn op tijd terug voor onze middagborrel en nemen afscheid van een Nederlands echtpaar waar wij de afgelopen dagen wat uurtjes mee gekeuveld hebben.

Vanavond is het een politieke partij die een bijeenkomst op het hotelterrein heeft.
De PDI van de zittende president Joko Widodo, heeft een lokale partijbijeenkomst.
"Ik verwacht ca. 100 mensen; in ieder dorp wordt er zo'n bijeenkomst gehouden"
verteld een partij-vertegenwoordiger mij trots. Dit heeft allemaal te maken met
de op handen zijnde presidents- en parlementsverkiezingen, die eind volgende
week gaan plaatsvinden. President Widodo mag na twee termijnen van 5 jaar
geen kandidaat meer zijn, maar zijn zoon staat klaar als mogelijk opvolger.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de macht in een land binnen dezelfde familie blijft.
Het weer: iets te warm voor het mooie, 31 grC, wederom droog.
Gegeten bij: The People's Cafe / Luhtu's

Wat een mooi winkelcentrum, daar had je de creditcard best kunnen gebruiken.