Bloedheet

Indonesië, Bali

Het is haast verschroeiend warm vandaag. Eigenlijk een geschikte dag om in een overdekt winkelcentrum met airco rond te lopen.
Daar hebben wij na de reisdag van gisteren geen zin in.
Wij hangen dus vandaag rond het hotel.

Iedereen hangt een beetje, is te loom om wat inspannends te doen.
Een enkele tachtigjarige en negentigjarige waagt zich de zee in, al wankelend vanwege de erg zachte ondergrond. Vanaf de ligbedden wordt dit tafreel gadegeslagen, en je maakt mij niet wijs dat niemand zit te wachten op het moment dat iemand kopje onder gaat.
Het gebeurt niet, dus geen sensatie op het strand. Een enkele broek waagt zich ook nog in de branding, maar daar blijft het ook bij.

Het strand zit vol, en niet met tweetallen, maar met een paar zestallen.
Dat is gevaarlijk mbt het "reserveren" van onze strandstoelen. Ik weet niet of onze badmeesters op kunnen tegen bezitterige Armeniërs en Scandinaviërs, die extra vroeg opstaan om stoelen te bezetten. Wij gaan het beleven, in ieder geval sta ik niet nog vroeger op dan nu.
Wij hangen na de lunch een half uurtje in onze airconditioned kamer. Een momentje om het lichaam te laten bijkomen van de hitte.

Wie niet zo wijs is geweest, is onze buurman Berend. Wij zien de OBI-dokter samen met de lokale dokter Ari langs lopen en bij Berend naar binnen glippen. Ook Riet en zus Truus lopen heen en weer.
Wat blijkt, Berend is in die bloedhitte gaan fietsen en hij is onwel geworden. Niet zo slim van Berend, ook al omdat hij een paar dagen eerder oververmoeid was door de reis. Nou ja, niet alle wijsheid komt met de jaren.

Na zonneschijn komt regen. Na het dineetje in de buitenlucht trekt de hemel dicht en hebben wij gedonder in de glazen. De regen zorgt gelukkig voor een broodnodige afkoeling.

Gegeten bij: Rosetta
Het weer van vandaag: 31 grC - nauwelijks wind - in de middag bewolking-in de avond onweer en regen

Leo heel beeldvormend beschreven, ik krijg het er warm van ondanks dat het hier vanochtend -3 C was. Hopelijk komt het met Berend weer goed.