Dag 11 - do - van Jackson naar Cody

Verenigde Staten, Cody

Vroeg uit de veren want het beloofd een lange reisdag te worden.
Vandaag geen ontbijtje buiten de deur, maar een bak vruchten met yoghurt en muesli, gezellig op bed.
Cody ligt ongeveer 260 km verderop maar het is een weg vol snelheidslimieten, wegwerkzaamheden, beklimmingen en afdalingen en niet te vergeten, bezienswaardigheden.
Er hangt een zware mist in Jackson wanneer wij om 07.30u vertrekken; het heeft hier gisteravond gehoosd en misschien heeft dat er iets met te maken.
Gelukkig komen wij langszamerhand in mistvrij gebied en kunnen wij nog wat genieten van het natuurschoon van Jackson Hole.
De rit voert langs Oxbow Band, Flagg Ranche waar wij een bakkie doen, en uiteindelijk rijden wij Yellowstone National Park binnen, waar wij vriendelijk worden begroet door twee beertjes (zie foto), en zo'n welkom krijgt niet iedereen :-)
Wij stoppen bij het Grant Visitors Center om parkinformatie te verzamelen, oa een gedetailleerde kaart. Wij rijden vandaag via het zuid-oostelijke deel van de Grand Loop naar de oostelijke in-/uitgang van het park om zo in Cody te komen. Wij komen later op onze reis nog drie dagen in Yellowstone dus tzt hebben wij tijd genoeg om het park verder te bekijken.
Niettemin pakken wij dit gedeelte met oa het West Thumb Geyser Basin en Fishing Bridge mee.
Het is natuurlijke een lange toeristische route vol prachtige natuur, zelfs het onnoemelijk grote deel afgebrand bos is op zich indrukwekkend.
Wild zien wij nu niet in Yellowstone, maar net buiten het park kunnen wij een eland bewonderen die rustig haar dorst staat te lessen, mooi hoor!

Om 16.30u rijden wij Cody binnen, waar de temperatuur 27 grC is, en ook dit is een toeristisch stadje, maar lang zo druk niet als Jackson. Het staat hier helemaal in het teken van Buffalo Bill, maar daarover later meer.
Het inchecken in de Lion Inn gaat zoals altijd erg vlot, onze koffers en koelbox staan in 10 minuten op de kamer en wij kunnen ons op onze eigen biervoorraad werpen.
Een biertje gaat er na zo'n lange, mooie dag wel in.
Tot nu toe hebben wij ongeveer 2300 km gereden, en geen echt klagen over de gekozen hotels/ motels.
Misschien dat wij bij een volgende trip eens moeten denken aan het huren van zo'n caravan die wij onderweg zagen (foto), lijkt ons een stuk goedkoper.

Ah, die beertjes, altijd zo leuk! Wij hebben ook vaak beren gezien maar ik ken mensen die de hele vakantie in de bosjes turen en nooit wat zien! Die caravan zal de kosten zeker drukken, lijkt me wel wat voor jullie hoor! In NL nu ook mooi weer dus we gaan er op uit, hier geen beren op de weg vandaag :-))

Corrie 2015-07-17 08:07:28

Wat een mooie foto's! Ik zal zo langzamerhand mijn vooroordeel tegen Amerika moeten bijstellen. Groetjes uit Haarlem. (Ook mooi)

Atie 2015-07-17 09:59:40

Indrukwekkend landschap. Een biertje van Buffalo Bill wil er altijd wel in. t'Blijft toch een land van " Net als in de film".