Dag 28 -zo - van Missoula naar Kalispell

Verenigde Staten, Kalispell

Er zijn zo van die dagen die niet worden wat je er van verwacht.
Niets bijzonders te zien en/of te fotograferen en wat moet je dan in je dagboek vermelden.
In deze situaties wordt er een zwaar beroep gedaan op de kennis die is opgedaan met het volgen van de LOI-cursus "Schriftelijk Kletsen".

De rit van Missoula naar Kalispell lijkt op de kaart een mooie rit maar het is in de streek waar wij door komen, maar een dooie boel.
Een slechte, relatief smalle 2-baansweg (nr 93) en die zorgt ervoor dat het sturen niet relaxed gaat.
Bovendien ben ik mijn zonnebril, die altijd in de auto ligt, kwijt. Zeker ergens laten liggen.
En alsof dat niet genoeg is, breekt de sigaretten-aansteker-stekker (hoe noem je zo'n ding) voor onze TomTom af, dus geen stroom meer voor deze navigatie.
Gelukkig hebbben wij het systeem dat in deze auto is ingebouwd nog, en deze Neverlost navigatie van Hertz werkt perfekt.

Wij rijden grotendeels door het "Flathead" reservaat (vertaald: het "Platkoppen" reservaat), een weinig flatteuze naam voor een idianenstam.
Noemden wij vroeger Briellenaren ook niet zo? Enfin, doet niet ter zake.
Veel is, zo te zien,slecht onderhouden en wat daar de oorzaak van is, weten wij niet, misschien armoede.
De weinige, betere huizen worden bovendien omgeven door veel rotzooi zoals schroot auto's.

Van de natuur kunnen wij ook niet erg genieten omdat de bergen ver weg liggen en tot overmaat van ramp gehuld zijn in een waas van mist en rook.
Die rook is afkomstig van een bosbrand die in Glacier NP woedt. Een lokale medemens vertelt dat het hier normaliter glashelder is, maar dat nu de wind verkeerd staat.
Had moedertje natuur deze brand nu niet een paar weken kunnen uitstellen? Nou ja, wij moeten er maar het beste van maken, maar natuurlijk hebben wij er flink de pest over in. Morgen gaan wij naar Glacier NP dat op dit moment weer voor de helft open is, maar helemaal doorkruisen naar St. Mary zit er niet in.

Wij komen vrij vroeg in Kalispell aan en gaan kijken in het stadje Bigfork, een plaats waar veel aan kunst wordt gedaan.
Laat daar nu net een kunstfestival aan de gang zijn. Nergens kan je de auto kwijt, het lijkt net Nederland. Als je maar wat organiseert, lijkt het wel of iedereen erop afkomt. Wij gaan alsnog naar het hotel (Travellodge) waar de kamer nog niet schoon gemaakt blijkt.

Wij parkeren de auto en lopen naar een winkelcentrum aan de overkant.
Het is weer boven de 30 grC en dan is een winkelcentrum met airco wel zo prettig.
Bovendien zijn er wellicht koopjes die wij niet kunnen laten liggen.
Ik koop een nieuwe zonnebril want als je in de auto, met dit zonnige weer, uren voor je uit zit te staren zonder zonnebril, gaat dit ten koste van de ogen.
Daar kan geen kilo wortelen tegenop werken.
Verder wordt er niets gekocht.
Onze kamer is inmiddels klaar en wij brengen de bagage naar binnen, en ja hoor, mijn zonnebril komt toch weer te voorschijn.
Om de dag een beetje te redden, gaan wij eten bij ons vertrouwde adres, Applebees.
Mijn uiensoep wordt lauw opediend.
Heb net een lepel van de wel warme uiensoep genomen, wordt er door een haastige dame de door mij bestelde pasta op tafel gesmeten. Die kan zij gelijk terug nemen.
De steak van Bea blijkt ook lauw, en bovendien niet de gevraagde gaarheid te hebben en gaat terug.
Uiteindelijk komt de manager de juiste steak en "nieuwe" pasta brengen.
Niet leuk natuurlijk maar wij zijn dan altijd benieuwd hoe zo'n zaak met zoiets omgaat. Krijgen wij de koffie gratis?
De steak en soep worden niet berekend, en dat vinden wij heel netjes.
Het is goed voor ons reisbudget, en goed voor een gratis zonnebril, zal ik maar zeggen.

Geen foto's vandaag omdat er simpelweg niet iets fraais te fotograferen valt.
De ruimte voor 12 foto's die ons per dag ter beschikking staat, hopen wij morgen te vullen.
Hopelijk dan een betere dag, maar ook na een dag als vandaag zijn en blijven wij nog altijd zeer positief !!

tja luitjes zo,n rotdag hoort er ook bij . niet leuk maar morgen word het weer beter. ik geniet nog steeds met jullie mee groetjes ria

ria nootenboom 2015-08-03 08:21:20

Hoi Leo en Bea , Het zit niet altijd mee, maar zoals je zegt altijd positief (proberen) te blijven. Het ontbreken van de foto,s wordt rijkelijk gecompenseerd door de Hans Dorrestijn act. Groeten, morgen eenbetere dag!

Arij en Nel 2015-08-03 10:16:10

Ja, ja mensen, soms slaat het leed wel eens ongenadig toe! Maar en komen nog meer dagen, veel plezier verder!!!