Dag 15 - ma - verblijf in Cheyenne (1)

Verenigde Staten, Cheyenne

Hotel Historic Plains, waarin wij nu verblijven, straalt vergane glorie uit, maar toch hangt er een niet onaangename sfeer. Alles kraakt hier in zijn voegen, dus wij hopen maar dat alles tijdens ons verblijf blijft staan. Alles werkt wel, dus dat geeft de burger moed.
Wij denken dat dit het eerste hotel is Cheyenne is, maar dat is in feite het gebouw hier tegenover, nu "The Albany" geheten, waarin geen hotel meer, maar een restaurant is gevestigd. Dit hotel komt voor in de tv serie Hell on Wheels.
Met Hell on Wheels werd de tentenstad bedoeld die meereisde met de aanleg van het spoor van de Union Pacific van het oosten naar et westen van de V.S.
De bewoners bestonden niet alleen uit spoormensen, maar ook uit gokkers, veehandelaren, soldaten en pistoolhelden(gunmen/gunsingers), hoeren etc.

De stad kreeg na enige tijd vaste vorm met betere behuizing, maar de voornaamste attracties waren vooralsnog snel geld en goedkope alcohol.
Er heerste lange tijd wetteloosheid en hardhandige onenigheid tussen koe- en schaaphandelaren.
Er heerst nu rust in de stad, waar de handel in koeien en schapen nog steeds een belangrijke inkomstenbron is.
Men probeert de sfeer van de positieve kanten van het leven destijds, ieder jaar op te roepen tijdens de Cheyenne Frontier Days.
Wij verkennen vandaag eerst de nooduitgang van het hotel, de directe omgeving van het hotel en proberen te achterhalen hoe wij gratis op het evenemententerrein kunnen komen, want het is te ver van ons hotel gelegen om te lopen.
Met de gratis bus (seniorenkorting) gaan wij naar het terrein, en kopen daar de gewenste rodeotickets voor vanmiddag en morgenavond.

Wij komen door de sterke lucht van koeiepoep, paardevijgen en stierepis al snel in de juiste stemming voor de rodeo.
Het is ons bekend dat zo'n evenement 3 tot 4 uren duurt maar dat houden wij uiteindelijk niet vol.
Wij vinden het jammer dat zo'n happening veel te vol zit met patriotisch gedoe en wanneer je ook nog eens naast een zeer fanatieke, Amerikaanse dame op de tribune zit, treedt een lichte vorm van ergenis op, maar het is zaak om dat zo snel mogelijk te onderdrukken en het te laten gaan.

Wij genieten van de show en lopen na 2 1/2 u van de tribune om wat te gaan eten en drinken, het is dan al 14.15u.
Eten en drinken is er in allerlei vormen verkrijgbaar, want dat hoort er helemaal bij, net als de verkoop van shirtjes, schoeisel, sweeties en kooibooikunst,
en natuurlijk de onvermijdelijke kermis.
Wij houden het voor gezien voor vandaag, morgen de andere helft, en zitten even later aan een plons bier in The Albany in downtown Cheyenne.
Het leuke is dat je binnen enkele minuten aan de praat raakt met Amerikanen, dus gezellig wat gekeuvelt.
Deze zaak is zo gezellig dat wij besluiten om er ook te eten.

Leuke ervaring om een rodeo mee te maken in de historische omgeving. De Bbq en lekkernijen zien er goed uit.