Dag 15- Vochtig

Indonesië, Sanur

Onderweg naar ons ontbijt zien wij een kat wegrennen met een nog levende eekhoorn in zijn bek. Deze kat heeft ongetwijfeld al zijn jagerskwaliteiten uit de kast moeten trekken om tot deze vangst te komen. Eekhoorns zijn supersnel en handig, maar nu trok de kat aan het langste eind. Dit ontbijtje is de kat gegund, verser kan niet, maar een fijn gezicht is het natuurlijk niet.

Het heeft net geregend.
Badmeester Darmawan is al druk bezig om de strandbedjes af te drogen en de parasols te ontvouwen. De tuinmannen harken het zand nog maar eens aan en verwijderen ongerechtigheden. Het strand is klaar voor de ontvangst van de luie lijven. Het wordt vandaag zweten als een otter vanwege de combinatie van temp. 32 grC en een luchtvochtigheid van 80%.

Aan het feit dat sommige boterhammen van het ontbijtbuffet waterschade hebben opgelopen, blijkt dat het dak van het restaurant niet geheel lekvrij is.
Ik moet dus op zoek naar een paar droge exemplaren, anders moeten ze maar door de droger (toaster).
Ach, het heeft zo z'n charme en wie maalt er echt om.

Het was hier vorig jaar dé grote ergernis onder toeristen én lokale mensen: de electrische fiets/scooter.
Er reden er in Sanur honderden rond en er werd door Jan en alleman, van groot tot klein gebruik van gemaakt om heen en weer te racen over de boulevard.
Dit leverde levensgevaarlijke situaties op en het regende dus klachten.
Tot veler opluchting mag er nu niet meer mee gereden worden op de boulevard. Ze mogen nog wel op de gewone weg. Waar al die vehikels gebleven zijn, weet ik niet, maar je komt er nog nauwelijks één tegen.
De boulevard functioneert nu weer voor het doel waarvoor het bedoeld was. Het is heerlijk om rustig over te wandelen of te fietsen.

Het was hier wonderbaarlijk genoeg nog niet gebeurd, maar na een tropische hoosbui, viel tot twee keer toe de stroom uit. Niet zo verwonderlijk als je ziet hoe de electra aan elkaar is geknoopt en afgeschermd.
Wij hebben ons natuurlijk voorbereid op dit soort calamiteiten en zaklantaarns en waxinelichten in de koffer gedaan. Eigenlijk inmiddels overbodig want een smartphone kan ook voldoende licht geven. Deze items schrappen wij dus van de meeneemlijst.
Het weer: rustig, half bewolkt, droog, 32 grC, luchtvochtigheid 80%.
Gegeten bij Luhtu's

Geweldig , die mannen tussen de warboel van de bedrading! Toch niet te geloven dat er nog iets van de electra werkt!

Herman en Els 2024-02-01 01:40:02

De stroomuitval roept bij mij toch wel wat beroepsmatige herinneringen op!