Dag 10- van Key West naar St Juan (zeedag 2)

Verenigde Staten, Key West

Het is vandaag weer een zeedag dus een dag voor het ultieme luieren. Dat hoeft niet beslist want er wordt genoeg georganiseerd maar niet alles heeft onze interesse.
Eerst het dagelijkse, nederlandstalige krantje opgehaald waarin een uittreksel van het nederlandse nieuws; er is ook een dergelijk krantje voor amerikanen, canadezen, duitsers en fransen. Mooie service en je hebt wat te lezen.
De foto's die gisteren zijn gemaakt, zien er aardig uit maar het lijken wel statieportretten. Toch schaffen wij er maar een aan, de minst stijve. Digitaal toesturen wilde men eenvoudigweg niet dus ik zal proberen hem op een andere manier op Pindat te krijgen.
Wij schuiven weer het achterdek op teneinde een aantal lichaamsdelen die nog geen of nauwelijks zon hebben gezien, mee te laten genieten en te kleuren, niet alles natuurlijk.
Er staat vandaag een behoorlijke zucht wind, zelfs schuimkoppen op de golfen, en het schip deint gezellig mee. Dit veroorzaakt zelfs golfslag in het zwembad, maar een slImmerik beweerde echter dat dit kwam omdat het bad is gevuld met zeewater.............vooruit dan maar.
Ene Delano zorgt ervoor dat wij in het zonnetje kunnen genieten van een Caribbean sfeertje middels melodieuze klanken uit steeldrums, vroeger olievaten muziek genoemd.
Na de lunch trekken wij ons terug in de koele cabin om voor een moment verlost te zijn van de zon, even een uurtje bijkomen.
De prijzen van de consumpties vallen hier wel mee. Exclusief het dagelijkse tipgeld van €12 pp per dag (een vast bedrag wat gewoon dagelijks op je rekening wordt gezet en wordt verdeeld tussen bedienend personeel, schoonmakers, keukenpersoneel etc), zijn hier wat prijzen in euro's:
fles goede Merlot...16
fles goede Chardonnay...16
per glas...4,40 (en geen haags glaasje)
capucino...1,75
blikje cola...1,60
gewone koffie, thee, ijswater...gratis
frisdranken bij het eten...gratis
Fooien hoef je dus niet meer te geven.
Verder proberen wij natuurlijk te profiteren van aanbiedingen zoals 5 halen, 4 betalen zoals een emmertje bier.
Wij besluiten toch ook maar wat internet minuten aan boord te kopen ($ 0,55 per minuut) want de wifi hotspots aan land zijn ook niet altijd een fijne oplossing. Het is te doen want Pindat kan je offline klaarstomen, snel op internet gooien, daarna wat nieuws en emails downloaden en dan de boel sluiten.
Het is maar goed dat er genoeg truien zijn meegegaan want in de restaurants laten ze de airco's soms erg hard werken, te koud. Truitje aan dan maar om het comfortabel te maken. Vanavond eten wij worteltjessoep/uiensoep/thaise kip/New York strip/stoofpeertje met mascarpone/vanille ijs....het kan slechter. Er kan overigens gekozen worden uit een hele reeks van gerechten.
De avond wordt afgesloten door een pianist/entertainer met een 5-mans orkest;gisteravond was er een musicalachtig optreden in het scheepstheater en die artiesten zijn echt goed. Iedere avond zijn er verschillende evenementen in het theater (22.00u) en die duren een klein uur, het breekt samen met het diner (19.45u) lekker de avond.
Bijgaand nog enkele foto's van onze hut met uitzicht.

Het ziet er allemaal heel relaxed uit hoor! In St Juan staan ze al naar jullie uit te kijken :-)

Corrie 2014-01-30 07:48:21

Nou , ik zie het wel. Jullie komen niets te kort en de hut ziet er comfortabel uit. Geniet maar lekker van de zon, hier is het koud. Brrr.

Truus 2014-01-30 10:27:33

Zo te zien genieten jullie wel! de hut komt me trouwens heel bekend voor, ook goede bedden? de foto van jullie samen is erg leuk. Kijk uit naar het volgende verslag! Groetjes

Riek 2014-01-30 11:33:43

Het ziet er naar uit dat het cruisen jullie inderdaad bevalt. Lekker he, dat zonnetje. Voor ons zit her bijna weer op. Met een bruin velletje stappen we morgenavond weer in het vliegtuig naar huis. Geniet verder!

Atie 2014-01-30 15:41:49

Het ziet er allemaal prima uit! De gidsen zijn al in huis.