Dag 9 - di - verblijf in Jackson (2)

Verenigde Staten, Jackson Wy

Dit wordt een heel mooie dag, kan ook haast niet anders. Jarig terwijl je in zo'n mooie omgeving zit en dan ook nog schitterend weer en een behaaglijke warmte.
Bovendien zie ik dat er heel veel leuke, mooie en lieve felicitaties/reacties zijn, wat wil je nog meer. Je bent pas dood als je vergeten bent, niet waar.
De wekker loopt voor ons doen heel vroeg af, want wij willen de storende drukte van al die dagjesmensen in het park voor zijn.
Om 08.00u rijden wij richting Teton NP en het eerste doel is om het Teton gebergte mooi op de foto te krijgen, weerspiegeld in water, iets wat gisteren onmogelijk bleek.
Als je wat vroeg bent, waait het niet of nauwelijks en is er een glad wateroppervlak.
Wij gaan nu niet naar Jenny Lake maar naar Schwabachers Landing. Deze tip heb ik uit een van de vele, gelezen reisverslagen van anderen en het blijkt een gouden tip.
Er staan nauwelijks auto's geparkeerd en het uitzicht is formidabel. Het water van de Snake River is gladjes, geholpen door een paar gigantische beverdammen.
Een ranger die met een groepje Chinezen komt aanzetten, probeert de bevers te ontdekken. Die weten blijkbaar dat Chinezen echt alles eten, dus geen bever te ontdekken.
Chinezen weg, wij alleen op een bankje, in alle stilte genieten van de natuur.

Er wordt hier veel geschilderd, heel veel ezels staan er opgesteld en de kunstenaars doen hun best om het tafereel op het doek weer te geven, maar het wint het voor mij niet van de realiteit.
Volgende doel is Menor's Ferry Historic District in Moose, een soort openlucht museum maar dan vele malen kleiner, zegge en schrijve 4 gebouwtjes, een pontje en toiletgebouw (zie foto: nu weten wij waar de naam Jackson Hole vandaan moet komen, een hole-in-one is hier een koud kunstje).
De winkel, het kerkje en pontje zijn in gebruik, en het pontje vinden wij het leukst.
Wij wagen onder leiding van een ranger de overtocht naar de overkant en ik moet even denken aan het liedje van Drs.P (Heen en weer).
Op de terugtocht krijgen wij een summiere uitleg van de werking van het pontje, gewoon schuin in de stroming leggen en de kracht van het water doet de rest.
Het pontje, dat lijkt op een te korte versie van een pontjesbrug, wordt via een kabel en touwen op koers gehouden.

Aan wal ontstaat er enige commotie.
Komt daar uit het struikgewas een Elk(=eland met een puntig gewei ; een Moose is ook een eland maar dat gewei heeft platte uiteinden) gesprongen, maar voordat wij van haar/hem een plaatje konden schieten, was de slimmerik weer weg. Alleen het gewei is nog te zien.
Route vervolgd richting Signal Mountain Lodge aan het Jackson Lake.
Het is inmiddels lunchtijd dus die gelegenheid pakken wij aan om te toasten op mijn verjaardag. Daarvoor laten wij een Howling Wolf Weissbier aanrukken en die smaakt voortreffelijk. Nog een paar momenten van het uitzicht over het meer genieten en dan weer verder.
Het gaat nu richting Jackson, onze thuisbasis.
Een mooie weg met veel uitzichtpunten waar je de mooiste foto's kunt maken, maar wij zijn nu ruim 5 uur onderweg en laten de boel de boel.
Wij trekken ons terug op de hotelkamer om wat te relaxen.
Wij gaan vanvond spare-ribs eten bij Bubba's Bar-B-Que.
Niet vertelt dat ik vandaag jarig ben want in dat geval heb je grote kans dat ze met een grote koe-bel door de zaal naar je tafel rennen.
Dat is een wat doordringerder geluid dan een fietsbel weten wij uit ervaring, nou, dan weet je het wel.
Gaan ze ook nog staan zingen, niets voor mij.

Morgen alles weer "normaal".

Prachtige foto's zeg! Jullie zijn Leo's nieuwe jaar goed begonnen ?

Corrie 2015-07-15 06:16:16

Dat vraagteken moet natuurlijk een ! zijn ?

Corrie 2015-07-15 08:20:59

Schitterend daar en weer een leuk verslag .