Véél bekende gezichten

Indonesië, Bali

Het is vandaag tijd om te gaan rondhangen bij het hotel waar wij vorig jaar verbleven.
Bekenden genoeg, dus veel handen schudden en bijpraten. Hoofdkwartier is strandcafe Luthus, en het personeel doet haar best om ons van drankjes en eten te voorzien zodat wij niet uitdrogen cq verhongeren.
Sommige ouderen waarvan wij vorig jaar dachten, dié zien wij nooit meer terug, waren er toch ook weer, leuk om ze weer te zien en te spreken.
Wij merken dat mensen uit ons huidige hotel hier ook graag komen voor de koffie etc, dus daar maken wij gelijk kennis mee. Kan nooit kwaad en je hoort weer eens wat.
Er lopen natuurlijk ook vervelende lui rond. Een blaaskaak meldt dat hij zich niet wil verlagen tot het eten bij een warung, voor hem blijkbaar een te simpel en te goedkoop eethuisje. Nou ja.......maar niet (te lang) aan ergeren.

Het middaguur is inmiddels verstreken en wij gaan richting "huis", maar helaas, het kabelslot van onze fietsen gaat niet meer open. Na enig getob besluiten wij de hulp van "het watermannetje" in te roepen, uw hulp in bange dagen en beroepsscharrelaar. Hij heeft zijn bedrijfje in de buurt en na 10 minuten verschijnt hij op de motor met een ijzerzaag onder de arm. Leed geleden, nieuw slot gekocht en wij al met al € 7 armer.
Benieuwd hoelang dit slot meegaat want die spullen hier gaan al kapot als je er te lang naar kijkt.

Wij storten ons in het nu wel héél drukke scooterverkeer, waarbij je af en toe wel het vermogen moet hebben om met doodsverachting om te gaan. Stoïcijns recht vooruit kijkend fietsen, ruim voldoende wegdek gebruikend, dat is de remedie.

Wij hebben een tip gekregen voor een goede wasserij. Het schijnt te zijn dat veel wasserijen hier, en dat zijn er nogal wat, alleen met koud water wassen, maar deze heeft wèl warm water.
De gekregen adresinformatie is wat onduidelijk, dus wij rijden maar wat straatjes in, uiteindelijk vergeefs. Wat wij wel vinden zijn krotten, zichtbare armoede en ondanks dat, lachende gezichten.

Wij gaan weer op zoek naar een voor ons nieuwe warung voor lekker en goedkoop eten, helemaal niets mis mee. Nadat wij ons bestek en glazen weer extra gereinigd hebben met een servetje, is het weer genieten bij Warung Kecil ( €10 voor twee).
Ons volgende eetadres is daar ook in de buurt dus wij verkennen alvast de weg. Warung d'Mel ziet er goed uit, wij drinken daar een cappuccino, wat helaas in hun beleving een bak melk moet zijn. Brrrrrrrr.....maar het eten ziet er goed uit.

Rest van de avond zitten wij onder ons verkoelende vennetje, dat zich nu al onmisbaar heeft gemaakt.
Onder begeleiding van zingende krekels gaan wij in ruste.

Ook wel weer leuk om bekenden tegen te komen, als ze tenminste ook leuk waren. Voor €10 uit eten is natuurlijk zeer aantrekkelijk. Het is voor mij nu ik dit schrijf nog een beetje mistig, net geopereerd aan staar. Gerda werd plotseling eerder opgeroepen 13 jan.voor haar staaroperatie. iemand was ertussenuit gevallen.Ging helaas niet van een leien dakje, veel oogpijn hooftpijn en misselijk. Direct s'avonds terug naar Dirksland, oogdruk gevaarlijk hoog nl.63 waar 20 als normaal voor staat. Daarna zaterdag en maandag ook weer terug moeten komen, d.m.v. pillen en druppels is het weer redelijk goed gekomen. Dus dat ging weer lekker. Maar al met al is het daar toch weer lekket vertoeven als ik het zo lees en bekijk.

Jaap en Gerda 2017-01-21 16:33:03

Het eten ziet er heel fris uit. Kijk maar goed uit in het verkeer, alles aan het lijf heel houden is het devies. Leuk dat de ouwetjes van vorig jaar nog meedoen, met overwinteren kun je het dus best lang volhouden. Succes met het zoeken naar de warmwater wasserij.