Dag 4 - van Silverthorn naar Grand Junction

Verenigde Staten, Grand Junction

Vandaag waren wij beter in vorm, beter geacclimatiseerd zullen wij maar zeggen.
Een miniatuur ontbijtje in het hotel genuttigd (gratis), en op weg.
Via de interstate 70 rijden wij naar het doel van vandaag tw Grand Junction, waar wij twee nachten zullen blijven.
Het is werkelijk een schitterende weg met afwisselende vergezichten, dwars door de Rock Mountains, veel kleurverschillen in de rotsen en steeds maar weer die Colorado rivier. Vooral het stuk door de Glenwood Canyon was schitterend om te rijden, maar het was jammer dat je haast nergens een uitkijkpunt had om foto's te maken.
Uiteindelijk konden wij toch nog een plekje langs de Colorado rivier vinden om te poseren.
Voor de lunch zijn wij gestopt in Glenwood Springs , een druk stadje langs de route ( zie foto ). In een lokaal restaurantje werden wij geholpen door een Nederlandse serveerster die daar al 15 jaar woonde, wel weer even leuk.
Het laatste deel van de route ging wat minder soepel dan voorzien. Er stond een partij boomstammen in de brand, dit keer geen bosbrand want ze lagen op een giga-truck. Oorzaak onbekend maar de weg was wel afgesloten. Gelukkig was er wel een omleiding en dat is in deze omgeving lang niet altijd mogelijk (zie foto).
Uiteindelijk eind van de middag in het hotel Grand Vista aangekomen, opgefrist, in de hotelbar onder live begeleiding van country zanger JP, "The Sunshine Cowboy From Grand Junction" een biertje gedronken.
Wij ontdekten voor het diner nog een vestiging van Applebees, dus daar naar toe voor een steak, want deze keten is bij ons favoriet.
Morgen maken wij een tour via de Grand Mesa Scènic Byway, oftewel een toeristische route in de buurt.
Het blijft hier erg warm en droog, en er zijn al de nodige bosbranden, maar vooralsnog ver uit de buurt.

Wat een prachtige blauwe lucht! Die missen wij hier nu weer even. Verder ziet het er heel bekend uit, lekker toeren door de Rockies!

Corrie 2013-06-13 09:27:27

Het bergplaatje doet me sterk denken aan Noorwegen. Prachtig! Jullie hadden eigenlijk een cabrio moeten hebben. Ik ben benieuwd naar de andere foto's.

Jaap 2013-06-13 12:44:05

Vandaag voor het eerst je verslagjes gelezen. Gisteren weer thuis na twee weken zon en onmiddellijk weer zeiknat geregend bij het ophalen van de auto op het vliegveld. Dus blijf maar lekker genieten van je 30 graden, en natuurlijk de prachtige omgeving!