Dag 20- Schuiven

Balizee

Het is alweer zondag, de tijd gaat snel, ondanks het feit dat wij niets doen.
Vannacht en vanmorgen vroeg is er nog wat hemelvocht boven ons hoofd gedropt, maar nu is het opgeklaard.
De terrassen zitten nu wél vol, vooral met Indonesiërs die hun weekend vieren.
Helaas, de dag valt na 2 uurtjes zon in het water, letterlijk en figuurlijk.
Wij werpen een blik op de hemel. Tsja, dat gaat hem vandaag niet worden.
Het strand wordt voor vandaag definitief verlaten.

Wij slenteren langs de receptie om te kijken of wij Mrs. Komang treffen.
Wij "schuiven" haar wat toe omdat zij ons behulpzaam is met een aantal zaken, oa het één jaar vooruit blokkeren van de door ons gewenste kamer. Eigenlijk is hier het "sponsoren" niets bijzonders, het is een stukje van hun cultuur. Frappant is dan wél weer dat zij, na ontvangst, begint te praten over de onkosten die haar net bevallen dochter moet maken.
Er zijn natuurlijk grenzen aan dat geschuif met gelden, er moet nog wel wat
overblijven voor:
  • de badmeester ( die zorgt voor het in orde brengen van de strandbedden en parasols)
  • de tuinmannen (die er oa voor zorgen dat je niet struikelt over afgevallen bloemen en takken)
  • de mensen van de huishoudelijke dienst (die zorgdragen van oa dagelijks schoon beddengoed, en de kamer ontdoen van binnen gelopen zand)
  • de serveersters bij Luhtu's (die iedere dag weer zorgen voor een vriendelijke glimlach en een gezellig flauwekul-praatje)
  • de oude dame van de wasserij (die aan de "waslijntjes" trekt om te zorgen dat
jouw pendekjes weer schoon worden)
  • Putuh, het Colamannetje (de zéér bescheiden ondernemer, die zorgt voor de bevoorrading van biertjes, cola en banaantjes)
  • onze chauffeur Made Rusna ( die zorgt voor zorgelose taxi services)
  • iedere Balinees die ons extra service verleend.

Als je niet oppast kan je hier dus slapend arm worden.
Het weer: bewolkt en overdreven regenachtig bij 30 grC (hopelijk maandag meer zon met Bea's verjaardag)
Gegeten bij: Caretta

Bea, als wij ons niet vergissen vier jij vandaag je verjaardag. Sugeng raweh (gefeliciteerd) Elly en René

René en Elly Schot 2024-02-05 10:18:57

Er zijn slechtere plekken en manieren om arm te worden. Er is vast nog wel genoeg om de verjaardag van Bea feestelijk te vieren. Hartelijk gefeliciteerd💐🍷🌞 Jan en Atie

Atie 2024-02-05 10:57:11

Van harte gefeliciteerd Bea! Het Verschil zit 'm in de temperatuur. Geniet er samen van, extra taartje, extra biertje?

Bert 2024-02-05 11:42:05

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bea. We proosten erop 🥂🍾

Riek en Dick 2024-02-05 12:49:27

Van harte gefeliciteerd!

Willeke Lageweg 2024-02-05 16:17:32

Bea, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En omdat het toch regent,lekker wat gaan eten met een extra slaapmutsje. Leo schuift!