Beschermingsmiddelen

Indonesië, Bali

Waar zijn de muggen gebleven? De twee eerdere bezoeken aan Bali begonnen met een hartelijk ontvangst van Bea door het muggenvolk. Nu laten ze vooralsnog verstek gaan.
Het hele arsenaal aan vergif dat wij in huis hadden, is grotendeels afgevoerd en wij doen het nu met een simpele bus "OFF , goed voor het hele gezin" en te koop voor ongeveer € 1,50.

Andere gasten in ons hotel hebben een stofmasker en stofbril gekregen van OBI om zich te beschermen tegen as van de vulkaan, mocht die een hoestbui krijgen. Er word nu beweerd dat alleen OBI gasten mogen overleven, maar daarmee slaan zij toch de plank mis.
Wij hebben uit voorzorg, voorafgaande aan de reis, Gamma met een bezoek vereerd en stofbrillen en mondkapjes gekocht.
Lijkt misschien gek, maar as schijnt in de vorm van kristalletjes rond te dwarrelen en dit kan ernstige schade aan ogen en longen veroorzaken. Wij hopen dat bril en kapje in de kast kan blijven liggen.

Werden wij vorig jaar vanaf dag 1 bezocht door een enkele, onbevreesde kakkerlak, nu nog niemand gezien. Onze defensieve stellingen zijn ingenomen, waarbij de eerste linie wordt gevormd door mottenballen en mocht de geur hiervan niet helpen dan volgt een pufje Baygon, een middel tegen al het ongewenst, meerpotig bezoek.
Gisteren stond er ineens een hondje in onze kamer, nou dat mag wel even, maar dan wel weer snel naar zijn baasje.

Het is zondag en het regent al vroeg. Je zou wat rustig gedrag van de weergoden verwachten op de rustdag. Misschien hebben wij iets aan het gezegde "Regen vòòr de preek, is goed voor de hele week!".
Jammer, maar niets aan te doen en dan maar over op plan B zoals gisteren, behalve dan het kopen van souveniers etc.
Wij horen dat het in Denpasar, hier om de hoek, gehoosd heeft. En dat heeft het, te zien op de foto's. Het kan dus altijd nog erger.
Na de lunch is het dan eindelijk droog en spoeden wij ons naar het strand.
De uurtjes gaan zo rustig voorbij en er gebeurt hier niets vermeldingswaardig meer.

Muggen houden niet van rook.... toch handig zo'n vulkaan! 😃

Corrie 2018-01-21 14:43:54

Het moet natuurlijk niet aan de gang blijven met die natte boel. Het overlevings pakket van een stofbril en mondkapje, hadden jullie beter nog kunnen uitbreiden met lieslaarzen. Trouwens met zo'n vermomming kunnen jullie zo weer langs de zilversmid.(geintje) Groetjes

Jaap en Gerda 2018-01-21 18:51:04

Bij ons voor staat de laatste dagen de kade ook onder water door de hoge waterstanden en harde wind, maar op 11 hoog maken we ons er (nog) geen zorgen om. Jullie hebben je goed uitgerust met PBM's, toch maar goed dat je op een chemisch bedrijf hebt gewerkt. Fijn dat het zonnetje er weer is en dat jullie bedjes al klaar stonden. Bersenang senang, Nel & Arij