dag 12-verblijf in St. Thomas (American Virgin Islands)

Verenigde Staten, St. Thomas

Terwijl wij lagen te slapen, heeft het schip koers gezet naar St. Thomas en is daar al vroeg in de morgen afgemeerd, zonder dat wij daar iets van gemerkt hebben. Het is een heel aparte ervaring dat je de ene avond hier ligt en de andere ochtend op een totaal andere plaats. Dat is dan een van de voordelen tov een all inclusive resort aan wal.
St. Thomas is vwb cruise schepen een van de meest drukke bestemmingen; voor Amerikanen is het een duty free walhalla, kennelijk kunnen zij onbeperkt en onbelast aankopen mee naar huis nemen. Op drukke dagen kan het voorkomen dat er 20.000 cruisers aan wal komen.
Alle exclusieve merken op het gebied van cosmetica en mode zijn hier aanwezig, maar vooral veel bling-bling. Je struikelt hier over de juweliers.
Wij nemen een shuttle bus die ons voor enkele dollars naar een winkelcentrum brengt waar ook een kabelbaan aanwezig is. Zo'n kans op een mooi uitzicht laten wij normaliter nergens liggen. Ze hebben dit de "Skyride to Paradise" genoemd en dat vinden wij vrij dodelijk klinken, maar ook dat laat ons niet weerhouden. Eenmaal boven kunnen wij een paar mooie plaatjes schieten van de baai waarin ook enkele cruise schepen liggen, waaronder de Ryndam in de verte.
Aan de voet het winkelcentrum met voornamelijke t-shirts, toeristisch strooigoed en sterke drank. Mbt het laatste, best interessant geprijsd maar ja, in de koffer is geen plaats en opdrinken aan boord is ook geen optie, want dat is verboden. Als je dit mee aan boord wilt nemen dan wordt dat bij de controle tijdens het inschepen ingenomen en verzegeld, na de cruise krijg je het terug.
Er is nog een heel groot bling-bling centrum en wij daar vervolgens naar toe, weer gebruikmakend van een van de vele shuttles die er rijden. Hier lunchen wij en doen een rondje "kijken, kijken, niet kopen". Al die diamanten zijn veel te kostbaar voor onze beurs.
Wij hebben er genoeg van en gaan terug naar de boot, pakken onze relax-pakketten en nestelen ons bij het zwembad. Daar ontwikkelt zich weer het min of meer dagelijkse ritueel, eerst wat water of cola en om 15.00u een emmertje bier. Ter vergoeilijking, je droogt hier heeeeeel snel uit!!
Er wordt een barbecue aan het zwembad opgezet. Wij zien steaks en verse worsten liggen. Tja, verleidelijk maar toch niet gedaan gezien de hitte. Bovendien is het de bedoeling dat wij over een paar uur weer uitgebreid dineren.
Dat je voorzichtig moet zijn met het eten en zowiezo met de hygiene, is weer eens onderstreept door de ellende op een ander schip waarvan 115 mensen ernstig ziek zijn geworden door waarschijnlijk het noro-virus. Er wordt hier op aangedrongen dat je zoveel mogelijk de handen wast. Overal staan van die automaatjes met een ontsmettingsgel en je komt ook niet aan boord of in een eetzaal zonder eerst de handen te wassen met die gel. Goede zaak,want gezelschapsspelen aan boord mogen leuk zijn maar gezelschapskwalen niet!
Ondertussen vertrekken wij weer van het eiland en verlaat ook de loods het schip. Wij gaan op weg naar een andere plek onder de zon, St. John's op Antiqua.

Het verschil tussen jullie uitzicht en het onze is vandaag wel erg groot! Grijs en heel nat hier. Geniet maar lekker van die cocktailtjes bij het zwembad!

Corrie 2014-02-01 08:58:56

hoi hoi vakantiegenieters zo te zien bevalt het jullie wel. Het ziet er allemaal mooi uit. Geniet er lekker van groetjes