Om te vergeten

Indonesië, Bali

Echt één van de minste dagen in Sanur.
De dag begint met zonneschijn, snel gevolgd door bewolking en regen.
Aangezien er nauwelijks wind staat, blijven de regenbuien hangen.
Op het moment dat je denkt dat het weer opknapt en je hebt je spullen gepakt om er op uit te gaan, begint het weer te druppen.
Je kunt niet zoveel met zo'n dag, fietsend wat boodschappen doen en lezen, vooral veel lezen.

Al fietsend komen wij ineens voor een slagboom met bewakers te staan. Het is geen opname van Banana Split want aan dit weggetje blijkt een Internationale school gehuisvest. Opvallend is het aantal bewakers en obstakels op de weg. Kunstmatige obstakels, zoals,verkeersdrempels, zijn hier op Bali eigenlijk niet nodig want de wegen zitten vol met in het verre verleden gevormde gaten (nu overdrijf ik een beetje).
Het vreemde is dan weer dat je hetzelfde weggetje van de andere kant ongehinderd in kunt rijden, je komt dan gewoon langs de ingang van de school. Iemand die kwaad wil, kan dus lekker zijn gang gaan.
Wij worden ondanks wat tassen op de fiets, niet gecontroleerd. Wij zijn in hun ogen blijkbaaar ongevaarlijk. "Profileren" heet dat toch, niets nieuws en ook niets verkeerd mee hoor.
Foto's maken doen wij hier maar beter niet, anders worden wij misschien alsnog in de kraag gevat.

Aan het eind van de middag knap het gelukkig zodanig op dat wij 's avonds aan de vloedlijn wat kunnen eten. Heerlijk hoor, het geruis van de branding terwijl je een hap neemt van de één of andere delicatesse.
En zo sluiten wij de dag toch nog gezellig af.

Deurne ca. 10 gr. C licht bewolkt, af en toe een spatje. We zijn er een week-end op uit. Rustig dorp in vergelijking met onze randstad, gezellig i de kroegjes, niet te druk, wordt volgende week wel anders met carnaval. Jammer dat het zo heeft geregend, maar na regen komt zonnschijn dat klopt dus nog steeds. We zijn wel verbaast dat jullie toch steeds weer wat nieuws tegenkomen zoals die school. We zijn benieuwd wat er de komende dagen op jullie pad komt. Ga vooral zo door!

Nel en Arij 2017-02-17 17:23:45

Werd het bijna toch nog een spannende dag als mogelijke verdachte voor de slagbomen. Jammer dat het weer af en toe geen weer was, en de instap voor een uitstapje te slecht was. De dag gelukkig nog afgesloten met zon en snacks.