Henk

Indonesië, Bali

Het is weer een stranddag tussen de lokale bevolking en achter de gele eendjes. Niets bijzonders dus.

Naast mij, op het strand, ligt Henk, een fanatieke Feijenoord-supporter en doorgewinterd klager.
Ondanks zijn leeftijd van ergens in de tachtig, heeft hij genoeg energie om alles om hem heen scherp in de gaten te houden, geassisteerd door zijn toeverlaat Elly.
Henk is met zijn vrouw al voor de 23ste keer in Sanur. Het loopt allemaal wat strammer, maar zij komen hier nog steeds terug.
Je maakt hem niets wijs, nee, hij maakt jou wat wijs. Erg op de centjes, dus iedere uitgave hier, moet worden uitonderhandeld. Je krijgt bij Henk altijd het gevoel dat jij in alle gevallen véél te veel betaald.
Henk heeft het de laatste dagen gemunt op de trainer van Feijenoord, van Bronckhorst. "Een tactisch onbenul" en "dat wist ik al toen die werd aangesteld". "En die van Persie, dat is ook helemaal niks".
Ik probeer de boel te nuanceren, maar Henk wil daar niets van horen. "Ja", zegt Elly dan, "als Henk een mening heeft dan is hij hier niet meer van af te brengen hoor".
"Laat maar gaan", denk ik dan. Hoogste tijd voor een binnenpretje en een bakkie.

Dinsdag hebben wij gelukkig weer een dagtripje kunnen regelen. Wij gaan samen met Els en Herman wat bezienswaardigheden langs die wij welliswaar al eens gezien hebben, maar leuk zijn om terug te zien. Je kijkt er dan toch weer met andere ogen naar. Bovendien kan het "onderweg zijn" de nodige verrassingen opleveren. Ik gebruik de tijd een beetje om wat gegevens van de beoogde trip op te scharrelen en door te geven aan onze vaste gids, Gusti.

Gedurende de middag wordt ik bij tijd en wijle wakker van mijn eigen gesnurk, dus het wordt tijd om het strand te verlaten.

Gegeten bij : warung d'Mel
Het weer van vandaag: 31 grC - een aardige landwind - geen nattigheid.

Het verblijf in Bali maakt jullie te soft. Als je het fijn wilt hebben ga je toch niet bij een vurige Feijnoord supporter liggen.

Rene en Elly 2018-02-19 09:21:17

lekker een paar dagen hangen en niets doen. moet je niet henk tegen komen,die wijk niet van z,n mening af. ik had dat wel eens aan willen horen ging het ook nog op z,n plats rotterdams? geniet samen nog en tot horens ria

ria nootenboom 2018-02-19 15:12:40

Lekker relaxed mensen. En veel plezier morgen. Groetjes aan Gusti, Els en Herman.

Frans en Dickie 2018-02-19 17:27:55

En wat mooi toch weer die foto met het kleine stukje branding.

Frans en Dickie 2018-02-19 17:30:02

Ik denk dat Henk vorig jaar heeel anders over Feijenoord heeft gedacht, helaas vrees ik gezien het spel van Feijenoord en de leeftijd van Henk hij dat niet meer gaat meemaken. Dinsdag een fijne trip toegewenst.