Brilletje

Indonesië, Bali

Het moet nu niet te gek gaan worden, weer die zon.
Wij willen vandaag eens even wat andere dingen gaan doen dan alleen maar op het strand hangen. Wel zitten wij na het ontbijt een paar uur op het strand, maar daarna gaan wij er op uit.
De fietsen gepakt en eerst naar het Watermannetje om blikjes bier te bestellen, en die worden een uurtje of wat later keurig op ons terras afgeleverd.
Drinken het gewoonlijke kopje koffie, maar nu bij Smorgass. Een poging om daar in de buurt geld uit de muur te trekken mislukt weer eens door een technische storing, misschien wel een DDoS aanval op de banken in ons thuisland !?

Daarna is een bezoek aan de opticien in Hardy's geplanned. De bedoeling is een reserve bril voor Bea aan te schaffen. Die zouden hier stukken goedkoper moeten zijn dan in Nederland.
Wij hebben een bestaand oogmeetrapportje dus dat maakt de aanschaf wat simpeler.
Verder gaat het net zoals bij ons thuis, gaande het gesprek over de mogelijkheden wordt de bril duurder en duurder.
Uiteindelijk is de specificatie rond en blijkt de bril gevoelsmatig wel goedkoper maar niet dramatisch goedkoper dan in Nederland. Over 1 week mogen wij hem ophalen en dan zijn wij weer een paar miljoen armer.

Helaas komen wij langs een winkeltje waar leuke, gekleurde jurkjes hangen te wapperen.
Ook hier wordt een aanslag op het budget gepleegd. Zo wordt de kofferruimte voor de terugweg tzt al aardig verbruikt en wij "moeten" nog vier weken.

Wij willen een, wat wij vorig jaar zijn gaan noemen, crematie-soepje gaan eten. Maar helaas is de warung bij de crematieplaats vandaag gesloten.Er zal wel weer een ceremonie zijn. Zo gaat ons uitstapje niet lang duren.
Dan maar terug naar ons hotel, strandbedje ingenomen en ergens gaan lunchen.
De zon is inmiddels vertrokken en er steekt een wind op.
Wij gaan maar eens naar ons zwembad, daar zijn wij deze twee weken nog niet geweest. Beetje gezwommen en een biertje op ons eigen terrasje.
Vanavond eten wij bij Little Bird, want het waait te hard om op het strand te eten. Zand tussen de mie goreng speciaal is ook niet alles.

Weeroverzicht van vandaag: 30 grC, half tot geheel bewolkt, landwind kracht 4, 3 1/2 spat regen

Geen foto's vandaag.

Leo 2018-01-30 04:05:01

Weerbericht vandaag: 8 graden, zonnig, geen wind 😀 Ik zoek geen strandje op maar het is wel heerlijk buiten!

Corrie 2018-01-30 10:02:53

De opticiens zullen daar wel de zelfde tactiek hebben als in Nederland, als je het eens bent over de prijs volgt de opmerking, dat is per glas!! Dus wees gewaarschuwd als jullie de bril over een week ophalen. Verder is het hier ook voor onze begrippen heerlijk weer, een zonnetje en niet te veel wind, maar morgen en overmorgen heeft men weer regen en wind beloofd. Het is toch heerlijk als je zo lekker bezig kan zijn met vooral niet te veel te doen. Ga daar vooral mee door, veel plezier en drink die wonder fles leeg voor het water wordt! Groetjes en veel plezier.

Nel en Arij 2018-01-30 16:20:08

Elke activiteit bij 30°C is op zich al een marathon, dus een eerste vereiste is toch zeker die drank voorraad op een hoog peil laten. Maarja je moet toch af en toe een beetje bewegen. En als je dan in het bewegingspatroon ook nog eens langs een kledingzaak komt , dan is dat natuurlijk dubbel zo triest, daar je weet dat de kasten thuis al uitpuilen. En het kost ook nog eens miljoenen, maarja je moet ook wel eens een veer laten. En dan ook nog die z.g.n. goedkope brillen zaak, maarja een reserve bril is natuurlijk wel een noodzaak. Groetes