Gesnurk

Indonesië, Denpasar

Vannacht heeft het eindelijk weer eens flink gehoosd, maar dat was van korte duur. Goed tegen het stof.De dag begint bewolkt, met een beetje regen.
Wij zitten aan ons dagelijkse ontbijtje, voel ik wat gekriebel op mijn kuit. Probeert daar een jong en onbevangen kakkerlakje zich naar boven te werken. Lief hè.
Een veeg met mijn hand maakt een einde aan zijn illusie. Gedesillusioneerd rent het beestje naar een andere tafel. Misschien gaat het daar wel lukken.
De hoop om zonder confrontatatie met ongedierte deze overwintering door te komen, is dus nu vervlogen. Voor het gemak laat ik nu het zicht op een enkel waterkonijn (rat) buiten beschouwing.
Waterkonijnen zitten overal, in de straten, de tuin, gebouwen, op het strand. Het is ook niet zo vreemd. Alleen al de hoeveelheid aan dagelijkse offertjes die links en rechts worden neergelegd, is al voldoende om een hele gemeenschap aan waterkonijnen in leven te houden.
Daar komt bij het afval van huishoudens en restaurantjes waar ook niet altijd even zorgvuldig mee wordt omgesprongen.
Kortom, niet alleen voor ons een paradijsje, maar ook voor het waterkonijn en ander gespuis.

Het is tot nu toe een rustig dagje. Mensen zijn gaan bridgen, anderen aan het golven of maken een fietstochtje. Het water kabbelt wat tegen de rioleringspijp, de golven breken nu nog een paar honderd meter zee-inwaarts tegen het rif. Het is vloed, dus weldra zullen de eerste golven de vloedlijn bereiken. Het geluid is rustgevend, dus samen met de werking van het zonnetje, sluiten zich de oogluiken en klinkt enig gesnurk.
Dit beeld duurt uren, slechts onderbroken door een lunch.
Wij zijn nu op een punt beland dat wij moe worden van het helemaal niets doen

Het weer: licht bewolkt, 32 grC
Gegeten bij : Luthus

Lui worden van het luieren..... dan wordt het tijd om op te stappen 😀 Goede thuisreis en tot kijk op 8 maart bij het Verschil ☕

Corrie 2019-02-28 08:01:16

Het moet toch niet gekker worden, moe worden van het luieren je vermaken met een kakkerlak en het observeren van waterkonijnen. Dan wordt het toch wel de hoogste tijd dat je afreist naar naar je kikkerlandje, waar de biljartballen op je liggen te wachten, en je weer langzaam in beweging kan komen. Maar in ieder wensen wij jullie een prettige terug reis. Groetjes

Jaap en Gerda 2019-02-28 16:35:41

Paradijs voor de Belgen met al die waterkonijnen. Jullie zijn nu voldoende uit-geluierd om de lange reis naar huis weer aan te vangen, voorspoedige reis en welkom in ons keurig geregelde landje. Hier is het nu ca. 10 graden C. en af en toe wat regen.

Nel en Arij 2019-02-28 19:46:31

Leo, bedankt voor de dagelijkse pindat’s , de vak. is voorbij , we zullen ze missen!