Shoppen

Indonesië, Denpasar

Er kruist een galjoen/jonk, geen idee, voor de kust. Jammer dat het zicht niet erg goed is, want ik vind het heel mooie schepen. Piraten kunnen wij niet meer verwachten. Die varen tegenwoordig in speedboten rond en niet op dit soort schepen. Ik zie ook geen vlag met een doodskop. Het zijn wellicht toeristen, bezig aan een eilandentocht.

Wij laten het vaartuig voor wat het is, want na de koffie gaan wij naar Kuta. Wij gaan zien of de uitgestalde waren in het winkelparadijzen Galeria en Centro ons kunnen verleiden tot aankopen. Voor vertrek nemen wij afscheid van enkele bekenden die naar thuis afreizen.
De uittocht van overwinteraars begint nu heel langszaam.

Een taxi is snel aangeroepen in de straten van Sanur en je zit binnen 30 min. in Kuta.
Galeria is een verzameling winkels van de duurdere soort. Erg mooi centrum maar sowieso ongeschikt voor onze portemonnee. Weer de taxi in, nu naar Centro, ook in Kuta.
Centro heeft voor een lunch een leuk restaurantje met uitzicht over de zee en het strand van Kuta. Hier zijn wij ieder overwinteringsjaar wel een keer neergestreken.
Wat eten, drinken en ronddolen tussen alle waar, maar echt succesvol zijn wij niet.
Misschien raken wij wel een beetje uitgekeken op al dat toeristenspul. Zo'n shoppingtoertje is nu meer om de routine van het op het strand hangen, te verbreken.
De vermoeidheid zakt in de kuiten en wij houden het na twee uurtjes in Kuta alweer voor gezien.
Een half uur later strijken wij neer op ons thuisterras Luthus.

Na het diner en het inmiddels gebruikelijke nagerecht bij Luthus, sluiten wij de maandag af. Tegen onze gewoonte in wel wat gehaast, want er moet Studio Sport gekeken worden.
Dat krijgen wij hier een dagje later op tv.

Gegeten bij: Ayu Manis
Het weer: warm en zweterig, 31 grC, onbewolkt

Inderdaad prachtig schip, jonk vind ik wel mooi klinken.