Dag 28 - van Boulder naar Denver Int. Airport en Schiphol Amsterdam

Verenigde Staten, denver international airport

Al vroeg wakker en dus maar opgestaan want of je nu in bed ligt te wachten of op het vliegveld, dan maar liever op het vliegveld.
De tolweg van Boulder naar Denver Int. Airport genomen, lekker rustig en geen files. Maar ook geen tolhuisjes meer waar je zou moeten kunnen betalen, dat wordt tegenwoordig electronisch afgerekend aan de hand van het geregistreerde kenteken; dit gaat dus anders dan ons is verteld, benieuwd hoe dit afloopt.
Na enig zoekwerk op het vliegveld uiteindelijk bij de juiste gate.
Uitkijken of wij ergens nog een glimp van Lucky Luck, Jolly Jumper en/of Rataplan kunnen ontwaren, maar helaas........bewaren wij voor de volgende reis.
De eerste vlucht naar Washington gaat op tijd; aankomsttijd daar is gelijk aan de geplande boarding time van de vlucht naar Amsterdam, pfffff.....dat wordt wellicht rennen geblazen. Geen prettige gedachte, vinden wij. Volgende keer proberen wij weer rechtstreeks te vliegen.
Ook hier gaat het inchecken electronisch en ik moet zeggen, het went. Het baart mij dan altijd weer zorgen vooraf, wanneer er sprake is van een overstap, welke vragen zal het electronische geval gaan stellen.
Het valt allemaal mee, zelfs het upgraden naar meer beenruimte, en het direct afrekenen, gaan vlekkeloos. De instapkaarten rollen uit de automaat en wij kunnen weer verder.
Het vliegtuig naar Washington vliegt keurig op schema en bij aankomst hebben wij nog een klein uur om de vliegmachine die ons naar Amsterdam moet brengen, te vinden. Wij stappen uit aan het ene uiteinde van de terminal en ons andere toestel vertrekt aan het uiterste andere einde van de terminal.
Het is een héél lange terminal zonder loopbanden en ik heb Bea nog nooit zo hard zien lopen.
Men is net met het boarden begonnen en wij sluiten keurig aan. Ook voor deze vlucht van ruim 7 uur extra been ruimte aangekocht en wij zaten ook nog met z'n twee op drie stoelen, heerlijk ruim dus.
Na het eten aan boord een slaappil naar binnen en de eerste 3 tot 4 uren heb je aan ons geen kind meer.
Wel een kleine dreumes vlak voor ons maar die hebben wij nauwelijks gehoord.
Een vlekkeloze vlucht naar Amsterdam waar Annie en Jaap al staan te wachten. Inmiddels beginnen wij ons al aardig duf te voelen maar dat mag wel als je al 16 uur onderweg bent en een nacht hebt overgeslagen.
Het is inmiddels zondag en wij gaan proberen deze dag zo lang mogelijk op de been te blijven maar of wij de klok van elf uur vanavond gaan halen is hoogst onwaarschijnlijk.

We hebben genoten van jullie reisverslag. Wensen jullie een goede en voorspoedige terugreis!

Dieneke & Johan 2013-07-06 08:16:57

We hebben genoten van jullie reisverslagen, je bent een talent Leo. Goeie terugreis gewenst en tot gauw !

Riek en Dick 2013-07-06 18:31:27

Goede reis naar het inmiddels ook warme vaderland.

Teun en Jenny 2013-07-06 22:25:37

Home sweet home! Ook weer lekker.