Water

Indonesië, Sanur

Volle maan heeft geen invloed meer op onze gedragingen, maar misschien wel op de weergoden. Zij hebben al enkele dagen een bijzonder slecht humeur.
Wij hebben in ons leven genoeg regenbuien gezien, gehoord en gevoeld, maar afgelopen nacht heeft het vrijwel aan één stuk door erg hard geregend.
Achter onze kamer ligt een binnenvijvertje waar een dakafvoer in uitkomt. Zodra het begint te regenen, begint het daar te kletteren en dat heeft een stimulerende werking op de blaas. Kortom, ik heb een onrustige nacht achter de rug.
Ochtendstond heeft vandaag geen goud, maar water in de mond. Alles om ons heen ademt vocht. Links, rechts, voor, achter, boven en beneden, alles is vochtig!
Wij hopen dat er vandaag eindelijk weer eens een paar zonnestralen op onze lijven gaan vallen. Onze huid gaat anders misschien last krijgen van roest-uitslag.
Voorlopig biedt ons strand vanmorgen een desolate aanblik, stil en verlaten.

Inmiddels hebben wij weer het nodige wasgoed verzameld, dus dat gaat weer naar de wasserij. Inspectie van de vorige partij gaf geen enkele aanleiding om zelf te gaan wassen en strijken. Dan zou het wel héééél gek moeten gaan lopen.
De bodem van mijn fles rum komt in zicht. Ik waag mij voor deze gelegenheid weer eens op mijn "fiets". De lokale slijter is helaas gesloten. "15 minutes break" staat er op een bordje.
Mijn op Nederlandse gronden gebaseerde geduld zegt mij even voor de deur te wachten. Mijn Balinese geduld zegt mij echter dat die 15 minuten zonder enige schroom kan uitlopen naar 60 minuten. Rustig aan maar, morgen weer een dag.

De lucht boven ons wordt wat feller, zou het ..........?
Op onze meeneemlijst staan twee "vuilniszakken voor de ligbedjes" en wij vroegen ons af waar zij voor nodig zouden zijn. Daar zijn wij inmiddels achter.
Bij regen veranderen de bedjes in waterbedjes. De buitenkant is door ouderdom zó poreus geworden dat de vulling zich volzuigt met water. Ga je daar op zitten dan heb je na verloop van tijd een natte broek, niet echt comfortabel. Dus éérst de vuilniszak en dan de handdoek neerleggen.
Tot onze opluchting kunnen wij ons, ná het nemen van genoemde voorzorgmaatregelen neervleien op de strandbedjes. Relaxen maar.......daar zijn wij steeds bekwamer in geworden.

Tot slot natuurlijk vooral namens Bea, hartelijk dank voor de ook via dit medium ontvangen felicitaties.

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 28°C / bewolkt/ 'sochtends zeiknat /'s middags enigzins strandweer.

Ik zie ook surfplanken staan, om te huren.... Moet je proberen Leo! Leuk foto momentje voor Bea 🤩

Corrie 2023-02-06 15:11:31

Ik had er vanmorgen al twee ondergebonden (zie foto). Tóch te weinig drijfvermogen 😎

beaenleoopreis 2023-02-06 15:58:18

Wie ziet het verschil, bruin door roest of het zonnetje. Maar ik zie op één van de foto's een voet in een plaswater met daarboven inderdaad al roestvorming. Maar wel jammer al die nattigheid, maar de warmte maakt het hopelijk wat dragelijk.