Afbouw

Indonesië, Bali

Wij beginnen aan de laatste volle dag op Bali.
Gelukkig staat er weer een zonnetje, daar mogen wij de laatste weken niet over klagen.
Langzamerhand beginnen wij nu toch af te bouwen. Verontrustend is de gedachte dat wij, zodra wij op Schiphol zijn geland, blijkbaar de Syberische Beer gaan ontmoeten. Nu vind ik een dagtemperatuur van -3 grC nogal meevallen voor de winter, maar het is wel een verschil van 33 grC.

Eerst maar eens kijken hoe wij vandaag met het geld gaan uitkomen. Nog een miljoentje uit de muur trekken of niet, dat zijn o.m. onze "problemen".
Hoe het ook zij, deze laatste dagen moeten wij toch meer rekening houden met onze aftocht.

De hoeveelheid vuile was is dermate klein, dat wij die nu niet meer naar de wasserij brengen.
De afgelopen weken verzamelde hoeveelheid muntjes laten wij achter, en de laatste tactische fooien zijn verstrekt.
Ik loop langs de receptie om de laatste barrekeningen af te rekenen, dus schulden hebben wij niet meer.
Wij ruimen beetje voor beetje onze kamer op zodat wij morgen alles met een grote boog de koffers in kunnen smijten. Meestal hebben wij dat wel in hooguit een uurtje voor elkaar.

Vandaag valt er hier voor ons weinig meer te beleven. Zin om nog iets te ondernemen, hebben wij niet meer.
Wij proberen het morgen zoveel mogelijk een normale stranddag te laten zijn, want wij vertrekken pas om 17.00u richting vliegveld. Dus nog ongeveer acht uurtjes genieten van het overwinteren.

Geen foto's
Gegeten bij: Benno's
Het weer van vandaag: 30 grC - half bewolkt - af en toe een zeewindje - geen hemelwater.

We kennen dit gevoel, maar kunnen jullie niet komen uitzwaaien. Toch vanuit het koude, maar zonnige Hellevoetsluis een heel goede reis toegewenst.

Frans en Dickie 2018-02-27 08:38:19

Aan alle mooie en fijne dingen komt een eind .Ook aan jullie overwinteren in Bali. Maar thuis is ook wel weer fijn alles wat je gemist heb is weer binnen handbereik De temperatuur is niet zo erg daar kan je ,je opkleden maar die harde koude wind maakt het zo erg. Ik wens jullie een goede reis morgen en bedankt voor je mooie reisverslag Ria

ria nootenboom 2018-02-27 10:52:16

Goede thuisreis! Hier is het ook gezellig hoor 😊 Tot vrijdag bij het Verschil!

Corrie 2018-02-27 11:04:03

Tijd vliegt, 6 weken zo voorbij. Goede reis terug en tot ziens.

Johan & dieneke 2018-02-27 11:47:29

6 weken lijkt zolang, maar zijn de eerste 3 weken achter de rug, dan gaat het ineens erg snel, tenminste dat is onze ervaring. Maar niet getreurd, jullie hebben weer een hoop leuke dingen beleefd en het erg goed gehad. Ook het mooie weer heeft meegewerkt, betrekkelijk weinig regen en de temperatuur is daar altijd in orde. We wensen jullie een comfortabele terugreis en probeer in het vliegtuig zo af en toe een uiltje te knappen. Tot ziens!

Nel en Arij 2018-02-27 15:00:33

Het zal wel even moeten wennen, geen miljoenen meer uitgeven. Maar ja euro's zijn zo weer gewend. En het is toch ook weer leuk dat de schaatsen eindelijk uit het vet kunnen. Maar jullie kan nu gelukkig nog even van de zon genieten. In ieder geval wensen wij jullie een prettige terugreis. Groetjes

Jaap en Gerda 2018-02-27 17:04:57

Wat is die tijd gevlogen. Ik zie ons nog aan de koffie bij het Verschil en nu reizen jullie al weer huiswaarts. Ik wens jullie een vlotte en rustige terugreis. Hier lekker fris weertje, met veel zon. Maar het gaat misschien sneeuwen. Eigenlijk best leuk... Groetjes, Truus