Rust

Indonesië, Bali

Na gedane "arbeid" is het goed rusten. De zon schijnt dus wij laten onze dag vroeg beginnen. Spullen op het strand neerploffen en dan ontbijten. Waar het vandaan kwam, weet ik niet maar het begint ineens te regenen. Dat is balen.
Uiteindelijk spullen weer teruggehaald en naar de hotelkamer, want de hele hemel ziet grijs.
Zitten wij net, schijnt de zon weer. Wat een rariteit toch.
Weer naar het strand, zo blijf je wel in beweging, alhoewel de afstand kamer naar strand is aan te piesen (voor mannen jonger dan 50 jr).
In alle rust maak ik op mijn strandbed het reisverslag van gisteren.
Weer een hoosbui en weer vluchten, de regentijd is duidelijk nog niet voorbij en heeft vandaag blijkbaar een pestbui.
De middag verloopt wat rustiger, stabieler en droog, dus kan er het nodige gelezen worden op het strand, waarbij af en toe zelfs de ogen dichtvallen.

Ik ontdek nog enkele niet gebruikte foto's van gisteren. Foto's van onderweg, zomaar losse flodders. Die voeg ik vandaag bij.

Ons hotel is tevens opleidingsplaats voor horeca personeel, dus er loopt hier veel jong grut rond wat ook examens aflegt. Een levendige bedoening. Opvallend is de bescheidenheid van deze tieners, totaal anders dan in Nederland.

Naast het hotel is een opvangplek voor zeeschilpadden. Wat de schilpadden mankeren weet ik niet maar zij schijnen, als de tijd rijp is, weer in zee uitgezet te worden.
Er loopt nu een groep Chinese studenten stage, dat blijkt wanneer Bea ze aanspreekt. Spontaan komt alle kennis van de Chinese taal naar boven. Zij roept hen toe "Ni Hou", wat zoiets betekent als "goedendag". Het is makkelijk te onthouden want een Chinees restaurant in Hellevoetsluis bestaat onder die naam.
De andere, ons bekende Chinese kreten, leerden wij van een menukaart. Enfin, de Chinezen kirren van plezier, zij vinden het prachtig.

Gegeten bij: Ibu Resi
Het weer van vandaag: 28 grC, zon-regen-zon- regen-zon

Het hotel heeft hoge standaards t.a.v. hygiëne zo te zien, keurig. Zo rustig op je strandbedje een verslag maken is ook niet verkeerd. Af en toe regen, niet leuk maar bij een temp. van rond de 30 Celsius wel te overleven. Hier begint het kouder te worden, in de nacht vriest het al en komende week wordt dat zelfs matige vorst (-7 0c) Als dan overdag het wat zonnig wil worden is dat OK.

Nel en Arij 2018-02-03 16:05:54

Rust bij de stukken is natuurlijk altijd een goed plan met die temperaturen. De binnenkant moet natuurlijk wel vochtig gehouden worden, en de buitenkant natuurlijk ook. Maar dat bepaal je natuurlijk liever zelf, dus liever geen plensbui op je gebruinde ledematen. Een schilpaden opvang,is weer eens wat anders. Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat de padjes die de zee niet halen. Op de menukaart terecht komen als schilpadensoep. Maar nee dat zal toch niet, maar je weet het niet he'!!?? Maar al met al een lekker strandbedje zo te zien. En nog een paar leuke foto's als toetje. Groetjes