Dag 17 en 18-do/vr

Indonesië, Sanur

Nu is het de beurt aan Bea om van de leg te zijn. Het is in dit soort omgevingen ook haast niet te vermijden dat je een keer alles "uithoest". Vervelend, maar je moet er even doorheen. Gelukkig waren wij beiden precies op de reisdag van woensdag kiplekker, dus hoeven wij niet veel te missen. Vandaag weer lekker rustig aan, energie besparing zullen wij maar zeggen.
Van onze gids kregen wij een lokaal middeltje, een natuurprodukt maar vooralsnog helpt imodium bij ons nog het beste.
Nog even over de reisdag van woensdag jl; de wegen zijn hier niet echt slecht, deels nog voorzien van koloniaal asfalt en nauwelijks onderhouden, en deels keurig voorzien van vers asfalt. Buiten het Nederlandse asfalt zie je ook regelmatig een soort ANWB-paddestoelen bij kruisingen in het binnenland, deze dateren ook nog uit de koloniale tijd. Andere wegbewijzering kom je nauwelijks tegen en of de TomTom hier al gemeengoed is, weet ik nog niet.
Bij dit verslag voeg ik nog wat foto's van deze reisdag bij.

Vrijdag natuurlijk een speciale dag gezien de verjaardag van Bea. Gevierd wordt het eerst languit op een strandbedje met water, cola en een cup-a-soup, en pas tijdens de wekelijkse OBI-vrijdagmiddag borrel wordt het glas geheven met een aantal lotgenoten. Het moet gezegd, het was best gezellig met al deze veteranen.
Aanvankelijk hadden wij het plan om bij Lonny ( in Nederland bekend als tv-kok) te gaan eten maar tijdens de spits is dat haast een uur rijden. Daar beginnen wij niet aan en wisselen dat in voor een wandeling van 10 minuten naar rest. Randy's waar wij heerlijk Beef Rendang eten.
Dit smultentje kenden wij nog niet, maar dat is niet zo'n wonder gezien de tientallen kleine zaakjes die je hier hebt.
Thuis gekomen wordt Bea verrast met een fruitmandje en bloemstuk van het hotelmanagement, en dat zetten wij samen met de van OBI ontvangen presentjes ( een sarong en een thee-mandje) op de gevoelige plaat.

Bea, allereerst van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst! Hopelijk, ondanks dat je je even wat minder voelt, geniet je toch wel van drankjes ter ere van deze heugelijke dag? Je bent trouwens mooi in de bloemetjes gezet, heel leuk. Snel opknappen en samen weer op pad.

Nel en Arij 2016-02-05 16:53:57

Bea, van harte met je alweer 67e verjaardag. Inmiddels is bij jullie deze dag alweer voorbij, gelet op het tijdsverschil dacht ik. Had vanochtend via de app, wat geprobeerd, maar die is kennelijk niet doorgekomen groetjes namens Yvonne en mij.

Wim en Yvonne 2016-02-05 17:26:25

Nou Bea, vanuit den vreemde van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie maken nog steeds leuke en minder leuke dingen mee, zo lees ik, ik hoop dat het minder leuke deel weer snel over zal zijn, maar de borrel gaat er wel weer in zo lees ik. Wat een schattige cadeautjes heb je gekregen, toch weer eens iets anders dan de traditionele fles wijn nietwaar. Geniet maar lekker hoor,het is om voordat je het weet. Groetjes, Truus

Truus. 2016-02-05 17:27:06

Gefeliciteerd Bea! Dat is toch wel even wat anders dit jaar op het mooie Bali, in de zon! Hier is het ook feest want na keihard werken wonen Rick, Gwen en Julius vanaf vandaag in Zeist. Toch nog op tijd voor de baby wordt geboren. Ze zijn dolblij! En wij ook 😃 Liefs van ons!

Corrie 2016-02-05 17:43:39

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ziet er allemaal gezellig uit. Nog heel veel plezier daar. Groetjes

Wil en els 2016-02-05 18:36:33

Geniet er van leuk om te lezen .EnBea van harte gefeliciteerd .Thuis zullen we er een paar op nemen!En foto,s kijken natuurlijk. Groeten uit een besneeuwd en koud Italie fijne vakantie!