Foggen

Indonesië, Sanur

Trillende ramen, ook wel weer leuk om mee te maken. Een paar behoorlijke klappen onweer, gevolgd door een nacht met volop regen. Géén echte tropische regenbuien, dus vanmorgen stonden wij niet met de voeten in het water.

Er wordt weer "gefogged" , oftewel gif gespoten tegen de dengue mug. Dit is hier héél gebruikelijk in de strijd tegen deze mug. Malaria kwam al voor en dengue is een steeds meer voorkomende kwaal veroorzaakt door de mug.
Wij worden gewaarschuwd dat de gifspuiter aan het werk gaat en dan is het ramen en deuren dicht, óf wegwezen. Het stinkt enorm, maar wij zijn er blij mee.
Vraag mij af of de hier levende diertjes ook vooraf zijn gewaarschuwd. Knabbel en Babbel (voor diegene die nooit een Donald Duck hebben gelezen: dit zijn eekhoorns) en pa en ma Gekko hebben óók recht op informatie vóóraf. Helaas voor hen, er loopt hier geen type als Ekster Ouwehand rond die dat voor hen afdwingt.

Bij gebrek aan een eigen wasmachine en strijkijzer, besteden wij de was uit aan een lokale wasserij. Die zit hier om de hoek, d.w.z. daar zit een in-/afleverpunt. Je levert de was in een plastic zak 's ochtends in en je kunt het de volgende middag gewassen en netjes gestreken ophalen. Kosten? € 1 per kilo wasgoed.
Dit in-/afleverpunt is een winkeltje waar je weer van alles kunt kopen. Personeel van een naastgelegen restaurant zit daar tijdens hun pauze te relaxen met wat eten en drinken. Het gaat ook hier weer heel gemoedelijk.

Het is weer een mooie stranddag, dus er is geen tijd voor véél activiteiten. Waarom zouden wij ook, wij zijn hier voor onze rust 😎
Nou ja rust. De Chinezen zijn nu ook hóórbaar aanwezig. Twee jonge gezinnen bezetten een familie-tafel achter onze ligbedjes en zijn behoorlijk actief. Opvallend zijn de steeds weer terugkerende hamburgerluchtjes welke de korte afstand tussen tafel en bed met gemak overbruggen.
Dit stimuleert ons om regelmatig een terras op te zoeken voor eten en/of drinken.

Tot slot halen wij bij Putuh nog wat biertjes voor op de kamer en dan houden wij het voor vandaag voor gezien.

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 30°C /half bewolkt/strandweer met zeebriesje.

Lekker dagje zo toch? Ik heb ook wel behoefte aan wat zon; ben behoorlijk verkouden. Ben benieuwd wanneer op Bali een gifspuitverbod komt, hier is nu zelfs rattengif al verboden.

Dickie 2023-01-30 16:35:47

Dat gaat van "dik hout zaagt men planken" met die gifspuit. De mobiel is ook daar goed ingevoerd. Ziet er wel allemaal heel ontspannen uit, bij 30.C niet zo vreemd natuurlijk. Fijn dat het weer lekker meewerkt, hier mis je niks. Maar Feyenoord staat og steeds aan kop😊