Dag 3- Acclimatiseren

Indonesië, Sanur

De nacht komen wij redelijk goed door. De airco steekt een helpende hand toe om de temperatuur terug te brengen van 30 naar 24 grC. "Je moet aan topkoeling doen, het temperatuurverschil mag niet te groot zijn, te duur én je wordt ziek", vertelde oud-collega Arij mij ooit ergens aan het eind van de vorige eeuw. Wij volgen deze wijze raad nog steeds op.
Wij moeten wennen aan de andere structuur die wij de dag moeten gaan geven. Dus op tijd naar de ontbijtzaal voor ons eerste spiegelei van Balinese makelij. Een paar droge boterhammen met tomaat en banaan zorgen er verder voor dat wij wat energie voor de eerste uren hebben getankt.
Prioriteit heeft het uit de muur trekken van een paar miljoen roepia. De bank is 10 minuten lopen "ver", maar in deze warmte veroorzaakt het enkele grote zweetplekken op mijn shirt. Of zou het opnemen van die miljoenen mij angstzweet bezorgen?
De belangrijkste onderdelen van een luier- vakantie voor ons zijn ontbijt, strandbedje bezetten, koffie leuten, lunch, terrasje pikken en diner. Dit ritme pakken wij vandaag zonder moeite op.
Weer: half bewolkt, windje, 30gr, droog.
Gegeten bij Caretta.

Heerlijk, geniet er maar weer van. Ondanks het vaste ritme blijf ik meelezen.