Aardbeving / tandarts

Indonesië, Bali

Er zijn van die gebeurtenissen die je eigenlijk niet wil meemaken.
Zondagochtend zitten wij na het ontbijt in alle rust op ons terras, begint de hele handel om ons heen, en wij dus ook, ongeveer 3 sec. behoorlijk te schudden. Voordat je het goed en wel beseft, is het alweer voorbij. Wij hebben wel eens op een bed gelegen waar je een dollar is moest gooien en dan schudde dat bed een tijdje, maar dit was geheel gratis.
Nu maar hopen dat er na de aardverschuivingen van gisteren, niet opnieuw veel ellende is veroorzaakt.

In mijn darmstelsel vinden ook nog steeds wat ongewenste verschuivingen plaats maar dat is gelukkig redelijk snel op te lossen, alhoewel je het altijd sneller wenst.
Doet mij denken aan een eerdere conversatie in ons tourbusje. Het handelde toen over de grote hoeveelheden kruiden die hier verkrijgbaar zijn en haar toepassingen.
Aangezien beide dames in de verpleging hebben gewerkt, werd er al vrij snel een link gelegd met in dit geval het Senna kruid cq de Senna peulen die werden gebruikt om iemands stoelgang weer op gang te krijgen. De heren konden natuurlijk niet achter blijven bij deze wijsheid: "en daar komt dan het gezegde vandaan hij/zij schijt peulen". De heren vonden het wel komisch, ach ja.

Het is maandag, een zonnige en warme dag en dus eigenlijk strandweer.
Wij naar het strand maar daar blijken de prijzen voor de verhuur ineens verdubbeld, en er viel helemaal niet te onderhandelen. Wij de smoor er in, en gaan op zoek naar een goedkopere plek. Jammer, maar die is vandaag niet te vinden. Misschien dat wij morgen wel bereid zijn om meer te betalen, maar nu even niet. De rest van de dag hangen wij op ons eigen terras, in ieder geval koeler dan aan het strand.

Vandaag een belangrijke dag voor Bea, zij gaat vanavond naar een lokale tandarts voor het reinigen van haar gebit.
Dat kost in Nederland ca € 75 en dat zou hier goedkoper moeten zijn. Veel toeristen maken gebruik van deze tandarts en wij horen goede berichten.
Desondanks vreest zij natuurlijk weer met grote vrezen. Dr. Diana Wardhana heet Bea van harte welkom en zij stapt dapper haar behandelkamer binnen, en ziet tot haar geruststelling de meest moderne gereedschappen. Bea neemt nu met een gerust hart plaats in de stoel. Na 30 minuten is het karwei gefikst en rekenen wij €25 af.

Eng hoor, zo'n aardbeving. En nu maar hopen dat het er bij één blijft. Ben toch blij dat we niet (op Groningen na dan) in zo'n schokkerig land wonen. Maar ja, wij hebben het water weer hè. Gelukkig dat jullie het nog steeds prima naar je zin hebben in den vreemde. Manissa ( die aan het backpacken is) zit nu ineens in Cambodja. Moet toch niet gekker worden. Maar volgende week komt ze alweer thuis. Wat vliegt de tijd dan toch. Nou, nog veel zon gewenst. Truus

Truus 2017-02-14 08:42:24

Hopelijk blijft het bij 3 sec. schudden en vooral dat alles overeind blijft. Jullie huisapotheek is denk ik wel redelijk uitgebreid ondertussen. Maar het goede nieuws toch een profit op de tandarts, helaas wat ver van huis anders konden wij er ook gebruik van maken. maar als je er toch bent, gewoon even meepakken. Wat de strandstoelen betreft misschien start van een nieuw seizoen?? Wees maar blij dat je over strandstoelen praat i.p.v. paraplu's.

Nel en Arij 2017-02-14 16:10:02

Een aardbeving meemaken, een super goedkope tandarts, geen geld uitgegeven aan strandstoelen. Moet allemaal niet gekker worden. Maar alle gekheid op een stokje, het is toch wel behoorlijk schrikken,zoiets wil je liever niet meemaken. Maar hopelijk hebben de bouwers van de huizen rekening gehouden met aardschokken. Als ik goed begrijp heeft Bea nu een glimmend Gérard Jolink gebit.