Dag 5- verblijf in Fort Meyers Beach

Verenigde Staten, Fort Meyers Beach

Wij besluiten om vandaag eens wat actiever te worden. Het is de laatste dag dat wij hier bivakkeren, dus de laatste kans om nog wat van de omgeving te zien.
Eerst nog langs de wekelijkse boerenmarkt waar diverse producten van lokale mensen worden verkocht, en die wordt gehouden onder de toegangsbrug naar het eiland. Iets nodig hebben wij niet, maar altijd leuk om daar even rond te struinen, niet waar.
Ik klauter nog even de brug op om wat "luchtfoto's" van FM Beach te maken.
Nu hebben wij de auto nodig om naar de iets noordelijker gelegen eilanden Sanibel en Captiva te gaan. Je kunt daar fietsen maar gezien de straffe, koude wind hebben wij dat plannetje geschrapt, het moet wel aangenaam blijven. Wij rijden nu gewoon wat rond over beide eilanden, alhoewel rijden veel gezegd is want het is meer sukkelen. Wij zijn duidelijk niet de enige toeristen. Zowaar komen wij nog een Starbucks tegen, helemaal aan het einde van de weg op Captiva. Dit eiland met zijn vele mooie landhuizen, vinden wij mooier dan het saaie Sanibel.
Wij "snellen" weer terug naar het vaste land, richting Naples.
Wat wij ons niet gerealiseerd hebben, is dat het verkeersaanbod wel heel erg groot is. De ene korte file na de andere en heel veel verkeerslichten, dus opschieten doet het voor geen meter. Het heeft ook weer zijn voordeel want je hebt nu ruimschoots de tijd om om je heen te kijken.
In Naples bezoeken wij Tin City, een klein winkelcentrum, opgezet in een bouwstijl zoals die vroeger in Naples werd toegepast, houtbouw met golfplaten daken. Was wel leuk om een uurtje in te vertoeven maar toen hadden wij de souveniers wel gezien.
De pier van Naples is een van de langste in zijn soort, en is erg populair bij vissers en toeristen. Het is een leuke plek om uit te waaien, en om naar dolfijnen te kijken. Die hebben echter niet altijd zin om aangegaapt te worden en vandaag is het zo'n dag, geen dolfijn te zien. Wel pelikanen, want die proberen te profiteren van de activiteiten van de vissers. Ze zitten gewoon op de pier te wachten op vis die ze krijgen toebedeeld van de vissers. Nu dacht ik altijd dat pelikanen zelf uitstekende vissers waren, maar blijkbaar vinden ze dit wel zo gemakkelijk.
Wij toeren nog wat door wat lanen van Naples en zien het ene na het andere kolossale woonhuis, of liever kasteel, met een of meerdere dikke auto's voor de deur. Nu moet gezegd dat Naples geen geschikt woonoord is voor Jan Splinter; het is meer bestemd voor onze medemensen die op een eerlijke of minder eerlijke manier een fortuin bijelkaar hebben vergaard.
Aan het eind van de middag duiken wij de files weer in, erg jammer dat het hier zo druk is met het auto verkeer. Je gaat hier niet voor je plezier een stukje toeren. Wel weer een leuk dagje geweest.
Wij beginnen nu toch wel naar de cruise uit te kijken. Alle kleding is nu "aan boord"; nog twee nachtjes slapen!