Magie

Indonesië, Bali

Het is vandaag het mooiste weer van de wereld. Zonnetje, wolkje, windje, oftewel het meest geschikte weer om bij te komen van de inspanningen van gisteren. Inspanningen kan je het echter nauwelijks noemen maar toch is zo'n dag, hobbelend langs diverse bezienswaardigheden, inspannend.

Wij zijn in Indonesië, dus speelt "De Stille Kracht". Het begrip “De Stille Kracht” is in Nederland vooral bekend van het beroemde en gelijknamige boek van de Nederlandse schrijver Louis Couperus, waar in het broeierige Indië, Nederlanders getergd werden door deze kracht. Zij ervoeren dit als een combinatie van tropische magie, oosterse ondoorgrondelijkheid en onverklaarbaar bijgeloof. Stille kracht betreft dan ook een onzichtbare, onhoorbare maar wel voelbare mysterieuze aanwezigheid.

Ook Herman en ik ontkomen niet aan deze magische krachten.
Nadat met vereende krachten het verroeste kabelslot van Herman met een ijzerzaag moet worden geopend, fietsen wij naar The Bottle Shop, een duistere winkel aan de overkant van de A15. Wij kopen hier elk twee flessen rum, en brengen deze naar onze kamers.
Els komt een uurtje later op haar kamer en plotseling blijkt zowel het etiket als de inhoud van de flessen te zijn veranderd in whisky! Vol ongeloof horen wij dit aan en checken de kassabon. En ja hoor, ook daarop is de tekst gewijzigd in whisky.
Mocht ik eerder niet erg gevoelig zijn voor de zgn. Stille Kracht, nu denk ik daar anders over.
De dames blijven ons helaas maar verwijten dat wij een grote miskoop hebben gedaan, en wij moeten voortaan vooral beter opletten.
Jammer toch dat zij niet gevoelig zijn voor mystieke krachten.
Overigens, als de Stille Kracht mij heeft willen pesten dan heeft het toch een denkfoutje gemaakt; ik lust ook whisky 😂

Wij gaan maar weer over tot de orde van de dag en dat heeft vandaag nauwelijks iets om het lijf.
Wij eten heerlijk bij Little Bird, nadat wij eerder voor een gesloten rolluik stonden bij Mama's Saté, waarschijnlijk één van de economische slachtoffers van het wegblijven van veel toeristen in de afgelopen maanden.

Weeroverzicht vandaag: 28 gr, droog met lichte regen in de avond, overdag weinig wind, in de avond windkracht 5.

Dus......genieten!!

Truus 2018-01-27 11:57:20

gisteren een mooie dagtrip gemaakt dat was genieten van de foto,s vandaag een bizar verhaal over de flessen die jullie hebben gekocht. je weet er is meer tussen hemel en aarde, maar ik moet de dames gelijk geven. beter opletten heren! geloven jullie toch in magie bof je nog de het niet in water is veranderd. ria

ria nootenboom 2018-01-27 12:43:17

Nou als ik die etiketten op die flessen bekijkt, dan moeten die mysterieuze krachten eerts jullie brillenglazen eens bewerken. Grotere letter passen er amper op. En dan nog zo'n kreet dat je die dag niets om het lijf hebt, terwijl jullie lekker uit eten gaan.( heel apart) Groetjes

Jaap en Gerda 2018-01-27 16:49:28

Prachtige plaatjes en nooit een saaie dag maar vanaf “wasgoed” komt er geen bericht meer door. Via Pindat weer op de hoogte, we kunnen geen dag missen !

Riek en Dick 2018-01-27 17:40:26

Niet eerst geproefd in de slijterij??