Relax

Indonesië, Sanur

Wat sommige mensen bezielt, weet ik niet. Moest ik eerder deze vakantie om 06.15u mijn bed uit om de dj in het restaurant te verzoeken zijn muzikale behoefte voor zichzelf te houden, nu was het om 05.45u een blijkbaar eenzame Australiër, die telefonisch zijn ei kwijt moest. De andere kant bevond zich waarschijnlijk ver weg want hij moest een luide stem opzetten om zich verstaanbaar te maken. Stond ik daar in mijn onderbroek midden op het grasveld deze luidruchtige meneer tot stilte te manen.
Hij bood zijn excuses aan en verdween naar binnen.

Toen ik binnen een takje dacht op te pakken bleek dat een weeïg, wormvormig aanhangsel van iets onbekends.
Dit deed mij mijzelf afvragen of wij hier al iets van ongedierte hebben gezien. Het mag dan wel een oud hotel zijn, tot nu toe hebben wij geen dierlijke onderkruipsels mogen ontmoeten.
Wij sjouwen altijd een doosje mottenballen mee om ongedierte ervan te weerhouden onze woonruimte binnen te treden, de balletjes ruiken blijkbaar weerzinwekkend, maar ze zijn nu niet nodig. Wij weten ook wel dat er hier ratten rondlopen. Zolang de Balinezen iedere dag, op iedere hoek van de straat offertjes, dús etenswaar, neerzetten zullen deze beestjes er geen behoefte aan hebben om in jouw koffer te snuffelen. Dat neem ik tenminste aan🤔

Wij hebben vanavond, na een late middag-pizza, niet zoveel behoefte om weer buiten de deur te eten. Wij kopen wat banaantjes, chips en hebben nog wat zakjes cup-a-soup in de koffer. Dit is weer eens wat anders en morgen waarderen wij de nasi of bami goreng wel weer.

Lekker een avondje Nederlandstalige televisie kijken, óók wel eens leuk. Zou je denken, nou vergeet dat maar. Voorheen had BVN, te zien op de kabel, herhalingen van programma's van de NPO en BRT. Nu zenden zij een heel beperkt programma uit met in de avonduren o.a. een journaal, Sesamstraat en Héél Holland Beweegt. Onlangs was er urenlang een stilstaand beeld en de grootste giller was een uitzending waarbij er kerstballen in beeld verschenen. Eerst denk je dat het functioneel is, maar toen er nieuws uit december voorbij kwam, bleek dat er blijkbaar een verkeerde band was opgestart. Op deze manier is BVN een verloren zaak.

De dag verloopt verder zoals inmiddels vele dagen en staat volledig in het teken van relaxen. Wie kan daar bezwaar tegen hebben, al zou ik dat niet maanden achterelkaar kunnen volhouden.

Gegeten bij warung Kamer 104

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 29°C / half bewolkt/droog/ windstil.

Schiet niet op, heel holland beweegt met stilstaand beeld.😂 Pizza ziet er prima uit. Maandenlang relaxen moet lukken bij die temperatuur, weer hier, een beetje regen en veel wind.