Thuis

Nederland, Hellevoetsluis

Wij landen na een vrij bumploze vlucht, veilig in Amsterdam. Met de gebruikelijke slaappillen zijn er wat slaapuurtjes gemaakt dus wij komen niet oververmoeid het vliegtuig uit. Wel met allerlei pijntjes veroorzaakt door de onnatuurlijke slaaphoudingen in de toch altijd krappe vliegtuigstoelen, ook bij Singapore Airlines.
Belangrijkste is echter dat wij weer veilig en gezond terug zijn. Het is wel apart dat wij nu in een witte wereld belanden, welliswaar heel lichte sneeuw, maar toch.

Annie en Jaap zijn dit keer met de gratis shuttle bus van hotel van der Valk Schiphol naar de luchthaven gekomen om ons op te halen. Na een bak koffie stappen wij dus in de shuttle bus terug naar het hotel, waar het busje van A&J geparkeerd staat. Nooit eerder gedaan, vrij comfortabel.

Op naar Hellevoetsluis en nog even onze auto oppikken die bij Annie en Jaap geparkeeerd heeft gestaan. Het otootje ligt echter dwars, blijkbaar nog in een diepe winterslaap, oftewel een lege accu.
Ben ik toch gedwongen om door de vrieskou naar de Renault dealer te stappen, gelukkig hier om de hoek. Samen met een monteur rijden wij naar de dwarsligger, die vervolgens met een stroomstoot uit een zwart koffertje ruw uit de slaap wordt gewekt.
Ik kan gelijk weer wennen aan het Nederlandse verkeer want de accu moet al rijdend opgeladen worden. Wel een erg groot verschil met het verkeersbeeld op Bali.

Eindelijk kunnen wij ons op de post storten, en wij vinden hierin geen onaangename verrassingen in welke vorm dan ook.
Wij ontwaren een blik erwtensoep en die kunnen wij niet weerstaan. Lekkerrrrrr.....
De komende dagen volgen er zeer waarschijnlijk meer typisch Hollandse lekkernijen.

Hiermee komt een einde aan een overwinteringsperiode van 6 weken, die wij als lang genoeg hebben ervaren. Wij hebben een heerlijke tijd op Bali gehad, met over het algemeen een weerbeeld zoals je moet verwachten in de regentijd. Soms heb je het idee dat het alleen maar heeft geregend maar dat is niet waar. Wij zijn het nog eens nagegaan en eigenlijk is er maar één dag totaal verregend, en toen hebben wij er een gezellige winkeldag van gemaakt.
De regen was soms een verstorende factor, bijv. wanneer je gedacht had gezellig in de open lucht te eten om vervolgens met je bordje bami in de hand te moeten vluchten voor een hoosbui.
Erg belangrijk is dat wij niet tegen lichamelijke ongemakken zijn aangelopen, echt helemaal niets. Dokter Ari en zijn collega's hebben niets aan ons kunnen verdienen.

Tot slot onze dank voor alle reacties die wij tussentijds op onze reisblog hebben ontvangen. Altijd leuk om zelf ook nog wat te lezen te hebben en te merken dat het blog links en rechts gelezen wordt.
Wij gaan van het blog weer een boekwerkje laten printen, simpelweg dmv een druk op de bestelknop. Er zijn ruim 600 foto's in dit blog beland, dus net als de vorige jaren wordt dit voor ons een leuk naslagwerk. Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog een aantal weken zou moeten gaan stoeien met een foto-album. Prima uitvinding, PINDAT.

Goed, dit zijn de laatste woorden. Het is mooi geweest.

Ha Bea en Leo, fijn dat jullie weer gezond thuis zijn gekomen. Zal op zoek moeten gaan naar ander leesvoer bij het ontbijt. Met plezier jullie belevenissen gevolgd. Hopelijk volgende jaar weer. Groetjes en tot 16 maart.

Wim 2018-02-28 19:40:34

Welkom terug. Elke dag, direct na het wakker worden, jullie blog kunnen lezen, was erg leuk. Bedankt daarvoor!

Willeke 2018-02-28 19:52:07

Zo, blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik heb dagelijks jullie avonturen gevolgd, ik zal het missen. Wat heerlijk hè, vannacht weer in je eigen warme bedje. Groetjes.

Truus 2018-02-28 19:57:35

Welkom thuis! Nu maar even gaan rusten na een lange reis. Comfortabel in je eigen bedje, niet meer zo hard, dat is lekker! Misschien ergens nog een lampje aanstaan in de Renault, de kofferbak, binnenverlichting of zo? We zullen jullie avonturen missen, we hebben er van genoten en schrijven weer in voor volgend jaar. Groetjes.

Nel en Arij 2018-02-28 20:44:03

Welkom terug. Wel even wennen aan de temperatuur!! Koud hoor. Is bijzonder leuk zo meebeleven via jullie blog. Groetjes

Janny van Oossanen 2018-02-28 21:08:01

Oost west, thuis best! Bali is natuurlijk heerlijk maar alleen als je weer terug kunt gaan naar Nederland 😉 Welkom thuis!

Corrie 2018-02-28 21:50:08

Welkom terug in de winterkou, na 6 weken (30°C) aangename warmte. Maar jullie kunnen nu eindelijk je jaeger ondergoed aan + wollen sokken en niet te vergeten de slaapmutse. Slaap lekker!! Groetjes

Jaap en Gerda 2018-02-28 23:22:52

Welkom thuis, gezond en wel. Het was weer erg leuk jullie avonturen hi hi mee te beleven. De schrijfstijl wordt steeds leuker Leo. Groetjes

Wil en els 2018-03-01 07:50:23

Ook wij hebben genoten van de blogs. Het leuke was dat we er een beeld bij hadden. Gisteravond elkaar weer "life" ontmoet; was reuze gezellig. Geniet van de witte Hellevoetse wereld.