Nieuwjaarsdag

Indonesië, Bali

Een oud jaar afgesloten, een nieuw jaar begonnen, voor Bea.
Haar verjaardag gaat vandaag op een bescheiden manier gevierd worden.
Op ons terras staat een geïmproviseerd bosje bloemen en een felicitatie van Els en Herman. Zij zijn in alle vroegte ons terras opgeslopen. Heel lief.
Nadat Bea op het strand felicitaties van diverse kanten in ontvangst heeft genomen, storten wij ons op het ontbijtbuffet.
Om 10.15u is het tijd voor koffie met gebak. Wij struinen samen met Els en Herman naar Luthus, waar ook Dickie en Frans aanschuiven.
Het wordt een gezellig uurtje keuvelen over ditjes en datjes. Er wordt zelfs nog even gezongen voor Bea, ingezet door één van de serveersters.
Op weg naar onze kamer komen wij de man tegen die meestal onze kamer schoonmaakt.
Hij heeft de bloemetjes van Els en Herman gezien en feliciteert Bea en mompelt tevens iets over een bloemetje van het hotel. Komen wij een paar uur later terug op de kamer, staat er een bloemstuk en fruitmandje met de felicitaties namens de hotelmanager. Erg leuk.

Wij eten vanavond bij "de Belg", oftewel Alise's Restaurant, met Dickie en Frans.
Wij worden "gratis" opgehaald bij ons hotel en lopen een sfeervol restaurant binnen. Het had nog sfeervoller kunnen zijn wanneer er ook andere gasten zouden zijn. Wij gaan een Balinese rijsttafel eten.
Dickie en Frans bieden als verjaardagscadeau aan om samen naar het volgende eiland Lembogan te gaan met een fastferry, héél leuk. Deze cruise zetten wij voor vrijdag op het programma.
"De Belg" komt aanschuifelen. De man heeft duidelijk betere tijden gekend, maar het is wel leuk dat hij zijn gasten toch nog welkom heet. Althans, dat menen wij op te maken uit de geluiden die hij voortbrengt. Ik krijg de indruk dat lang niet alles wat wij zeggen tot hem doordringt. Hij druipt af want hij moet zelf eten, en hij schuift aan bij zijn vrouw.

De rijsttafel vind ik maar zozo. Lauw en een pot sambal ernaast zou goede diensten bewijzen. Maar goed, het is niet slecht en de sfeer is goed, dus wij redden het wel.
Na een uurtje raken nog twee tafels kortstondig bezet.
Je kunt ook nu weer merken dat er veel minder toeristen zijn dan vorig jaar.

De hotel-chauffeur, tevens de man die ons bediende, levert ons weer af bij ons hotel.
Wij eten nog een ijsje of nuttigen een afzakker en dan is deze dag alweer voorbij.
Al met al een zéér geslaagde dag.

Het weer van vandaag: 31 grC ; 4 spatten regen per m2

Nog van Harte Gefeliciteerd Bea! Groetjes aan iedereen van Annie, Martine, René en Floortje.