Dag 22- Winkelen

Indonesië, Sanur

Om te beginnen, bedankt Bea bij deze natuurlijk iedereen voor de ontvangen
felicitaties, en laat weten dat zij deze heugelijke dag goed heeft doorstaan,
en met frisse moed aan jaar 76 is begonnen.

Tot nu toe hadden wij de strandbedjes voor het uitkiezen, maar vandaag is er blijkbaar een nieuwe lichting strandaanbidders opgestaan. Vrijwel alles is bezet en wat resteert zijn bedjes zonder parasol.
Dat irriteert, want ten eerste verblijven wij hier met een bepaalde missie, en ten tweede ben ik niet het bewijs dat er ochtendmensen bestaan.
Er arriveren maar liefst vijf bussen met studenten voor alweer de cursus
"tafelmanieren". De bussen worden met veel geschreeuw van de parkeerwachters op hun plek gezet. De studenten verzamelen zich, de geluidsinstallatie wordt op standje "luider kan niet" gezet, en de voor hen bedoelde instructies schallen door de straten van Sanur.
Zo, als je nu nog niet wakker bent......🤣

Wij besluiten om vanmiddag maar eens te gaan shoppen in de winkel van
Robert en Marjon Kooi, Magita Home Deco. Wij nemen een taxi voor een paar euro
want je kunt nooit voorspellen met welke hoeveelheid goedbedoelde "rotzooi" je de winkel uitstapt. Nu verkopen ze daar geen rotzooi, dat scheelt.
Het is een hartelijk weerzien met Marjon en Manik (de Balinese bedrijfsleidster).
Helaas is Robert afwezig.
Na wat geknuffel en gekeuvel, slenteren wij door de mooie winkel. Ons doel is de aanschaf van een paar "dromenvangers". Die worden redelijk snel gevonden, alsmede wat andere zaken die wij niet echt nodig hebben. Het is dat wij gelimiteerd zijn door de koffer-afmeting en het gewicht dat wij mogen meetorsen, want anders.....

Een taxi terug is snel gevonden, dat is hier geen enkel probleem. Deze taxi is vermomd als normale auto en de taxichauffeur als gewone man 🤔
Volgens de man is het "zijn eerste rit van vandaag", een opmerking die, zoals
de ervaring ons heeft geleerd, vrijwel iedere taxichauffeur op Bali in zijn vocabulair heeft opgenomen. "Men vist naar extra fooi", is mijn achterdochtige verdenking, maar dat hoeft niet waar te zijn.Helaas voor hem zit een extraatje er niet in, want ik betaal al ver
boven de norm.

De middag zit er vrijwel op en wij spoeden ons naar ons strandterrasje voor de
gebruikelijke middagneut. In tegenstelling tot gisteren laten wij vandaag wél
ruimte over voor een bescheiden diner.
Het weer: eentonige zonneschijn, 30 grC
Gegeten bij TootSie

Wel een leuke winkel! Hier zijn ze dol op 2ehands winkels, je kan ze in elk stadje vinden. Mijn koffer heeft nog plaats maar ik vind niets 😄

Corrie 2024-02-07 08:20:41

Lekker is dat zeg! Is er daar geen annuïteitsregeling jullie horen dar bij het meubilair en dan zijn er een paar van die lijkenpikkers die jullie bedje innemen! Waaruit bestaat die gebruikelijke middagneut toch geen alcoholhoudend ? Fijne dagen verder en morgen om 05.00 maar handdoekje op bedje leggen!