Terugtocht

Indonesië, Bali

Nu echt de allerlaatste uurtjes op Bali.
De vogels maken mij wakker, en op mijn beurt verstoor ik de nachtrust van Bea.
Ik gluur door de gordijnen om te ontdekken dat de zon weer aanwezig is.
Gelukkig maar, want het zou erg vervelend zijn om vandaag binnen te moeten zitten.

Wij werken het hotelontbijtje voor de laatste keer naar binnen, dit gaan wij niet echt missen.
Wat volgt zijn de installatie werkzaamheden op het strand.
Wij hebben nog een paar flessen water over, die wij aan strandbuurman Henk doorschuiven.
Henk ook blij.
Koffietijd. Dat gaan wij wel een beetje missen. Koffie drinken wij om de hoek, meestal bij Rosetta of Luthus aan het strand. Bij deze laatste hebben wij voor vandaag een tafeltje gereserveerd, want deze tent zit meestal behoorlijk vol. Samen met Els en Herman, waarmee wij menig gezellig uurtje hebben doorgebracht, drinken wij een laatste bakkie met gebak en vlak voor vertrek nemen wij de laatste borrel in Sanur.

Ondertussen gaat tot mijn verbazing mijn telefoon terwijl wij op het strand zitten, de KLM klantenservice aan de lijn. Een dame probeert in een mengeling van Indiaas, Balinees, Koeterwaals en Engels duidelijk te maken dat onze KLM vlucht om technische redenen is komen te vervallen. Zij heeft een paar alternatieven maar de details daarvan ratelt zij over de lijn en zijn nauwelijks te verstaan. Gelukkig is één van de opties wel redelijk verstaanbaar en niet ongunstig. Wij vliegen nu met Singapore Airlines naar huis, dezelfde verbinding als vorig jaar.

Wij moeten nu wel 1 1/2 u eerder weg uit Sanur. Ik stuur een whatsapp naar Annie en Jaap zodat zij morgen bij de juiste gate kunnen staan. Toch wel makkelijk tegenwoordig, een briefkaartje had niet gewerkt.

De hotel-chauffeur levert ons in 35 minuten keurig op het vliegveld af. Dit keer geen verkeerschaos onderweg, waarmee je met de timing wèl rekening houdt. Zodoende zijn wij erg vroeg op het vliegveld. Volgende keer moeten wij niet zo snel door de eerste controle naar de incheckbalies gaan, want je zult moeten wachten totdat de incheckbalies open zijn. Zitplaatsen zijn daar niet of nauwelijks en horeca al helemaal niet.

Hierna verloopt alles soepeltjes.
Wij passeren de twee vestigingen van La Place, vinden wij een hopeloos concept, en duiken een andere horecazaak in voor wat krachtvoer.
Ik check via Seat Guru welke plaatsen wij nu hebben. Nou, wij hebben op de vlucht naar Singapore zowat de slechtste plaatsen gekregen die je kunt bedenken, tegen de toiletten aan.
Bij de balie van de gate lukt het gelukkig om die plaatsen in te ruilen voor betere stoelen.
Instapkaarten voor de vlucht van Singapore naar Amsterdam kunnen ze hier niet printen, dus die moeten wij in Singapore ophalen. Wij proberen NIET te balen, want dat helpt niet.

Het overstappen in Singapore is erg makkelijk, de gate voor de vlucht naar Amsterdam is 150 meter verder. Jammer alleen dat de transfer balie van Singapore Airlines voor ons gevoel één kilometer verder ligt, bij de shuttles naar de andere terminals. Daar moeten wij zijn voor onze nieuwe instapkaarten.
Gelukkig zijn hier ook rollende voetpaden dus dat verzacht de pijn van de wandeling.

De weg om hier gratis internet te krijgen, is een moeizame, dus ik kan niet checken of wij goede stoelen krijgen. Wat blijkt, dit keer prima zitplaatsen, maar natuurlijk niet de comfort class plaatsen die wij bij KLM hadden geboekt. Redelijke beenruimte maar daar heb je het wel mee gehad.
Voordat wij het weten zitten wij in de lucht richting huis. Toch wel een fijn gevoel.

Geen foto's
Het weer van vandaag: 30 grC - beetje wind - geen neerslag.

Nou tabe dan, ik groet je Sanur! Tot volgend jaar. Fijn dat alles weer op z'n pootjes is terecht gekomen. Welkom in ons koude landje. Even lekker gaan slapen en tot ziens.

Nel en Arij 2018-02-28 08:37:58

Ellen keek uit het raam en zag jullie thiis komen!! Welkom thuis!!!

Ellen en Jan 2018-02-28 10:06:12

Leo, bedankt voor de herkenbare en leuk geschreven verhalen! Wat ons betreft mag je er het komende jaar mee door gaan!

Herman en Els 2018-02-28 13:40:35

Welkom thuis mensen. En wellicht praten we vrijdag avond nog even bij.