Visjes

Indonesië, Bali

Er scharrelt hier een oude dame rond die iedere dag de nodige offertjes verzorgt en onze vissen vordert.
Naast ons terras hebben wij een kleine vijver waarin een koi karper en een aantal ondefinieerbare vinvissen. Voer krijgen zij niet uit glossy doosjes maar het is gewoon een oude boterham.
Bovendien worden ze iedere dag gezegend door deze dame dus dat is wel weer genoeg.
Een komisch gezicht is dat zij als regenkapje een plastic zak op haar hoofd geprikt heeft.

Het houdt maar niet op met de regen. Vanochtend nog net een paar boodschapjes kunnen doen en daarna begon het weer. Er rest je niet veel meer dan er in te berusten en je tijd te doden met wat leeswerk en in ons geval kletsen met één van de mede-overwinteraars (Jan de Gier). Jan praat veel maar het is ook wel gezellig, bovendien kom je weer eens wat te weten over het hotel en haar bewoners (lees: overwinteraars).
De regen blijft maar duren en Jan blijft maar kletsen.
Wij bieden Jan een paraplu aan en dat werkt, Jan vertrekt na 2 uur. Aardige man, die Jan.
Wij pakken het leeswerk weer op en wat verse chips en een drankje zorgen voor de innerlijke behoefte.

Pas tegen 16.00u wordt het droog, je zou het een verloren dag kunnen noemen, maar zo beleven wij het helemaal niet. Meer zon is natuurlijk wel gewenst maar die zit er nu aan te komen volgens de weerberichten, en het is hier nog steeds ca. 26 grC.

Er is wat lekkage, er hangen wat druppels aan een lamp in de badkamer, wij melden het voor de zekerheid bij de verhuurder, maar vermoeden dat er niets aan gedaan gaat worden, wij wachten af.
En ja hoor, het is al 10 jaar een klacht waar het hotel vrijwel niets aan doet.
Ze zijn hier wat minder secuur met elektra, nou ja, ze doen maar lekker,wij hebben een doos met waxinelichtje staan.

Bea heeft na het volgen van een antibiotica kuurtje en het nu dagelijks innemen van cinitrizine geen last meer van knikkergrote blaren na een muggebeet. Gebeten wordt ze nog wel, maar ja, dat is hier onvermijdelijk. Het grootste leed is nu gelukkig achter de rug.

Goh, het is nu al 5 uren droog.

Schiedam, 4 febr. 8 gr. C, licht bewolkt. Jan heeft wel een goede dag voor z'n praatje gekozen, mocht het mooi weer zijn dan moet je de paraplu anders gaan gebruiken. Fijn voor Bea dat de muggenbeten nazorg onder controle is. Bij de foto's van de electriek lopen de rillingen me over de rug, maar er zullen wel aardlekschakelaars gebruikt worden, werkt altijd.

Nel en Arij 2017-02-04 11:33:32

En nu maar hopen dat Bea op haar verjaardag begroet wordt door een stralend zonnetje. Heel hartelijk gelukgewenst hoor en ik hoop dat je een heerlijke dag zult hebben met leuke cadeautjes en lekker eten. Wat fijn dat de blarenellende achter de rug is. Dat leek me geen pretje. Liefs van Truus

Truus. 2017-02-04 13:09:58

Beantwoord van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een heel leuke dag en hou het droog!!!!. Groeten van ons.

Jenny en Teun 2017-02-04 23:48:21

Het is natuurlijk Bea van harte gefeliciteerd. Soms leidt de Phone een eigen leven.