Dag 24 - van Boulder naar Golden v.v.

Verenigde Staten, boulder

Wij hebben nu enkele minder interessante dagen achter de rug, maar het voordeel daarvan is dat je de tijd krijgt om al de opgedane indrukken te laten bezinken. Ze zijn nu redelijk afgezonken en wij hebben weer zin om op pad te gaan.
Zoals gezegd gaan wij naar het graf van Buffalo Bill, die ik eerlijk gezegd alleen maar ken van de stripverhalen die er vroeger in omloop waren.
Buffalo Bill fungeerde daarin, naar ik mij kan herinneren als verkenner van het leger en als bisonjager. Dat hij ook nog met een soort wild west show heeft rondgetrokken door Europa (zelfs in België ) en de VS is voor mij een verrassing. Hij leefde van 1846 tot 1917.
Te "paard" om 10.30u , beetje laat omdat wij weer zo nodig uitgebreid en vooral lekker wilden ontbijten bij "the Egg & I".
Het graf van Buffalo Bill ligt op Farview Mountain, bij het historische stadje Golden. Golden is leuk om even doorheen te lopen en een bakkie te doen maar verder niet zo bijzonder.
Van daaruit direkt de berg op, net als vele wielrenners trouwens, die je conform het gezegde "wat omhoog gaat, komt ook weer naar beneden" ook weer tegen komt als ze aan de afdaling bezig zijn. Dit leidt op zo'n smalle weg tot gevaarlijke situaties, oppassen dus met die snelheidssduivels.
Eenmaal boven duiken wij eerst het kleine museum in en zien nog wat filmbeelden van B.B., wel leuk. Over het graf valt niet zoveel te zeggen, redelijk eenvoudig. Het uitzicht wat B.B. nog over de omgeving wilde hebben, is er nauwelijks meer omdat de bomen je het zicht ontnemen.
Uiteraard is er nog een winkel waar ze allerlei prullaria verkopen maar daar trappen wij niet in.
Wij houden het voor gezien en gaan verder met het volgen van de Lariat Loop Scenic Byway, een route vanaf Golden naar Evergreen, Morrison en dan weer terug naar Golden.
Onderweg weer de mooie berg taferelen; de genoemde plaatsen waren niet de moeite waard om te stoppen. Wij stoppen wel bij Red Rocks, een park waarin een amphitheater is aangelegd tussen de rode rotsen. Dat theater biedt plaats aan 9450 toeschouwers, en wereldsterren treden daar op.
Het is een hele klim om boven te komen maar het is wel heel bijzonder, met ook nog eens uitzicht op bergen en Denver.
Men is een muzikaal optreden aan het voorbereiden en soms wordt er een riedeltje gespeeld, zelfs dat klinkt al erg goed.
Opvallend op onze reis is het aantal kijkdozen dat Bea met een bezoek wil vereren, In Red Rock staat er zelfs één buiten opgesteld, en ja hoor, Bea is weer verkocht (zie foto).
Terug in de auto en wij rollen aan het eind van de middag Boulder weer binnen.
Wij dachten voor 's avond een goed spareribs restaurant gevonden te hebben, blijkt ook dat weer een soort snackbar. Wat dat betreft is het hier knudde.
Leuke dag geweest waarop wij weer een paar leuke en mooie dingen hebben gezien.

Hallo globetrotters, Eindelijk een berichtje van ons. Dat komt omdat wij twee weken op een plek in Frankrijk gezeten hebben waar we geen internet hadden en jullie daarom niet konden volgen. Jullie reis is heel wat avontuurlijker dan de onze. Wat zullen jullie genieten.

Jan en Atie 2013-07-02 01:46:38

nooit meer naar dit plekje gaan

evert 2013-07-02 09:15:24

Wel rustig hoor. Omdat ik vannacht niet in slaap kon komen heb ik al jullie foto's bekeken. Wat een prachtige dingen hebben jullie gezien. Geniet nu nog maar van een weekje rust. Atie