Verjaardag 2

Indonesië, Denpasar

Ik heb mezelf beloofd om het niet meer over tempo doeloe te hebben, ook niet nu Bea haar 70 ste jaarring heeft omgedaan. Dit zou dan wel een heel lang verhaal moeten worden.
Wij gaan vandaag lekker "normaal" doen, dus bakkie op de vaste tijd en een lunch met Els en Herman ter gelegenheid van de gezamenlijke verjaardagen.
Bea vindt het geweldig om 70 te worden, waarom weet ik ook niet. Overigens mag je natuurlijk blij zijn dat je die leeftijd überhaupt bereikt, dat moet dan wel de reden zijn. Wij kennen allemaal wel mensen die deze leeftijd helaas niet gehaald hebben.

Els en Herman hebben voor Bea als presentje twee Bintang Besar, voorzien van een zelfgemaakt felicitatiekaartje en bloemetjes op het tafeltje bij de strandstoelen gedrapeerd. Erg leuk. Typisch zo'n cadeau wat geen lang leven beschoren is 😁🍻

Wij gaan met Els en Herman lunchen bij Kanda, dat is een restaurant waar een dierentuintje bij hoort. Vorig jaar zijn wij hier 's avonds geweest maar dan zijn de meeste dieren in ruste.
Even een taxi regelen en om 13.00u stappen wij de hotellobby in om te vertrekken.
Iemand van de receptie roept ons en verteld dat er zojuist een vrouw aan de balie stond die ons zegt te zoeken. Zij zal over 5 minuten terugkomen en of wij maar even in de lobby willen wachten.
Nou, na de ervaring van vorige jaar met het totaal onverwachte verjaardagsbezoek van Dickie en Frans, gaan nu bij ons alle alarmbellen rinkelen. Wij trachten te bedenken wie die bezoeker zou kunnen zijn.
Het pakt anders uit, het blijkt een afleidingsmanoeuvre.
Ineens verschijnt er achter ons een koortje van hotelpersoneel en dat brengt een aubade aan Bea, het bekende Happy Birthday natuurlijk. Tevens wordt er een zware chocoladetaart en een bloemstuk overhandigd. De taart parkeren wij in de koelkast zodat wij die later aan liefhebbers kunnen uitdelen.

Enigszins vertraagd gaan wij op weg naar ons lunchadres.
Wij hebben weer zo'n taxi chauffeur die zegt vooraf het ritje te doen voor 3 euro om er even later, wanneer er 100 meter gereden is, achter te komen dat de rit wat langer is dan ingeschat en de prijs 4,50 euro moet zijn. Wij maken ons er maar niet zo druk meer over, maar het blijft list en bedrog. Die maakt dus geen rit meer met ons.
Gelukkig is dit restaurant open. Het zou niet vreemd zijn wanneer wij voor een gesloten deur hadden gestaan, gezien het feit dat het vandaag Chinees Nieuwjaarsdag is.
Veel Balinezen zijn dan vrij, scholen gesloten etc.
Bali is een plek waar mensen met allerlei verschillende achtergronden, nationaliteiten en religies samen leven. Ondanks dat het Hindoeïsme de hoofdreligie is op Bali, hebben veel andere etniciteiten zich op Bali gesetteld, zoals veel Chinezen. Het Chinese nieuwjaar wordt om die reden op Bali ook gevierd in verschillende tempels, een menging van de Chinese en Indonesische cultuur. Vrijwel alles in goede harmonie, een voorbeeld hoe het ook kan.

Wij eten een eenvoudige, doch lekkere hap en doen een rondje door het "dierenpark", voornamelijk bestaande uit vogels. Het hele complex is heel leuk opgezet met vertier voor jong en oud. Gelukkig ontbreekt de ballenbak.

Na ruim twee uur, gaan wij retour hotel. Wij lummelen nu richting dinner en ook dat houden wij heel simpel. Nog een bakkie tot slot en dan sluiten wij deze fijne dag af.

Je verjaardag is in elk geval niet onopgemerkt verlopen Bea 🤩 Dat kan natuurlijk ook niet als je 70 wordt! Leuke armband!

Corrie 2019-02-06 10:13:04

Bea mijn IJslandse klant zei altijd " we are fourty niners, we are thee strongest". Gelijk heeft hij en Bea wij pochen niet, maar diep in ons hart weten wij dat hij gelijk heeft. Van harte. Rene

Rene en Elly 2019-02-06 10:19:31

Bea van harte en welkom in de club der 70 jarigen. Stevige taart van het management, stukje voor het slapen gaan misschien? Hier, regenachtig en ca. 4 graden C.

Nel en Arij 2019-02-06 16:48:28

Nogmaals van harte Bea,deze jaren kunnen ze je in ieder geval niet meer afnemen. Hartstikke leuk dat Leo je naar de dierentuin heeft meegenomen en je daar verwent ben met lekkere versnaperingen. En dan bij thuiskomst nog een lekker stuk taart uit de ijskast. In ieder geval morgen nog iets voorbij de koffie. Groetjes