Dag 19-verblijf in George Town

Kaaimaneilanden, George Town

George Town is de laatste bestemming die wij aan doen voordat wij weer in Tampa aankomen.
Deze stad is de hoofdstad van de Caymaneilanden die uit 3 eilanden bestaan en in totaal 54000 inwoners tellen.
Het schip moet, net als alle andere cruise schepen buitengaats blijven want men heeft hier niet de beschikking over geschikte aanlegplaatsen voor dit soort schepen.
Voor het personenvervoer moet dus gebruik gemaakt gaan worden van zogenaamde tenders (zie foto's), en die brengen je dan aan wal en later weer aan boord.
Nu kan het overstappen van zo'n groot schip op een kleine tender lastig zijn indien er veel golfslag of deining is maar wij hebben vandaag een gladde zee.
Binnen 10 minuten hebben wij vaste grond onder de voeten.
Wij willen vandaag beslist een tourtje maken want dat etalage kijken zijn wij wel zat.
Aangezien de door de HAL georganiseerde tours aan de dure kant zijn, kijken wij uit naar iemand die ons voor aanmerkelijk minder iets van het eiland wil laten zien. Dat is ook hier geen probleem en wij besluiten met een busje mee te gaan voor een tour van 1 1/2 uur, tegen een prijs van $20 p.p.. Nog teveel als je het vergelijkt met het lokale busvervoer maar dat risiko nemen wij vandaag maar niet. Wij hebben maar een paar uur voordat de laatste tender weer naar het schip gaat.
Wij moeten eerst 45 minuten wachten voordat de chauffeur/gids zijn busje een beetje vol heeft. Niet zeuren, je moet hier nu eenmaal veel geduld hebben.
Uiteindelijk vertrekken wij en maken wij kennis met seven-miles-beach met al zijn prachtige strandhuizen en appartementen. Hier zitten de eigenaars niet op een houtje te bijten. Verder struikel je hier over diverse banken (600 stuks) die hier om belastingtechnische redenen zijn neergestreken.
Wij brengen een bezoekje aan "The Hell" (plek waar wat lava stenen te zien zijn-stelt niets voor), een rumcake fabriek, waar wij zowel de cake als de rum proeven (opvallend hoe goedkoop hier de rum, whiskey etc is ), en een plek waar je met dolfijnen kunt zwemmen (wij hebben alleen maar gekeken, wel leuk om te zien). Daarna weer retour George Town en onderweg krijg je de gelegenheid om een kleine indruk van deze plek op aarde te krijgen.
Wat wij zien, ziet er ontwikkeld uit, maar hoe dat in het binnenland is, zien wij nu niet.
Wij nemen weer plaats in de tender en het is opvallend hoeveel mensen zo'n bootje helemaal niets vinden. Het angstzweet parelt van sommige hoofden.
Het tochtje verloopt weer gladjes en wij zijn weer "thuis". Cheese burgertje met patat naar binnen en de lunch is zodoende ook weer afgewerkt.
Natuurlijk dodelijk vermoeid door al die activiteiten, is er geen energie meer voor welke inspanning dan ook.
Vanavond voor de laatste maal in het sjiek aan tafel. Dat doen wij met twee Nederlanders die wij ontmoet hebben en wat gezellige uurtjes mee doorgebracht hebben. Daarna een muzikale show in het theater, en het is al eerder gezegd, die shows zijn erg goed. Gisteravond traden er twee violisten op, begeleidt door een 5 mans orkest en die speelden diverse genres muziek, waaronder zigeunermuziek. Heel erg goed.
Wij gaan het vanvond weer beleven.

Ahoi sailers , voor jullie en voor mij ook trouwens zit de reis er bijna op , wat ik gezien heb in jullie verslag zag er goed uit , maar is totaal niet te vergelijken met mijn Eendracht reis .na een volle maand aan boord in een soort continu rooster ,omdat wij zelf het schip varenwas ik aardig afgeknoedeld , daarom zijn de dagen op Curacao heerlijk om uit te slingeren . Vanaf vandaag heb ik een autootje tot mijn beschikking en ga ik de boel wat verkennen . Hebben jullie mijn felicitatie aan Bea binnen gekregen hopelijk wel anders alsnog , de verbinding was dikwijls een puinhoop . Ik wens jullie een goeie reis naar huis toe . Groetjes van mij .

leen 2014-02-08 13:40:34

Zo julie reis zit er al bijna op, een lekker kleurtje opgedaan.misschien ook wat pondjes eraan?