Dag 10 - verblijf in Bryce National Park

Verenigde Staten, bryce national park

Ja hoor, de wekker liep niet af............maar gelukkig werd ik door een onbekend zintuig om 1 minuut voor 6.00u gewekt. Snel Bea gewekt, koud water in het gezicht, in de kleren en weg. Wij waren toch nog keurig op tijd voor een mooie zonsopgang. Paar mooie foto's genomen, nog wat naar dit mooie schouwspel staan staren en toen weer terug in ons hok. Het koelt hier behoorlijk af en er stond zo vroeg, een koude wind.
Ik ben even naar het hoofdgebouw gelopen om te checken of ik daar wel wifi bereik had en zowaar, de pin van gisteren kon verstuurd worden.
Zelf lekker ruim van een ontbijtbuffetje genoten en Bea iets meer gezond.
Bryce Canyon is geen echt ravijn, maar een serie vreemdsoortige , natuurlijk gevormde amphi-theaters. In de wanden zie je verschillende lagen zand-, kalk- en leisteen. In de "theaters" zelf staan grillig gevormde rotsformaties in verschillende kleuren, allemaal door erosie ontstaan.
Het park is groot 145 km2 , hoogte variërend van ruim 2500 tot 2800 mtr.
Er ligt in feite maar één weg door het park waar dan alle bezienswaardigheden aan liggen.
Vanochtend hebben wij ons beperkt tot het zgn amphi-theater en hebben daar wat rondgewandeld, stukje in de canyon afgedaald, en sommige stukken afgelegd met de shuttle bus die oa tussen de uitzichtspunten rijdt.
Even één uurtje niets gedaan, lichte lunch naar binnen gewerkt en toen de 29 km lange parkweg op.
Eerst helemaal naar het einde van de mooi geasfalteerde, brede weg en toen terug omdat alle uitzichtspunten aan de rechterkant van de weg liggen. Voor ons waren de mooiste punten Farview Point met heel mooie vergezichten, Aqua Canyon en vooral Natural Bridge (zie foto).
Op één gegeven moment waren wij die uitzichten wel zat geworden, je ziet gewoon teveel in een te korte tijd, en het was inmiddels 15.30u en tijd voor een biertje.
Terug in onze lodge stonden ze al in de koelkast te wachten, de rakkers. Met de oververhitting van de koelkast viel het overigens wel mee; hij bleek gewoon in een geheel afgesloten kastje te staan en zijn warmte niet kwijt te kunnen; kastdeurtje dan maar open laten staan.
Gisteravond lekker gegeten in het restaurant van de Bryce Canyon Lodge en daar zijn wij vanavond maar weer naar toe gegaan; aardig aan de prijs maar daar is een oplossing voor. Hier kan je ook gewoon halve porties krijgen en die zijn voor onze begrippen groot genoeg, patatje erbij en klaar.
Zonsondergang was helaas een sof omdat men ons de verkeerde tijd had doorgegeven en wij halverwege de gebeurtenis aan kwamen sukkelen. Jammer maar er komen nog meer zonsondergangen.
Terug in de lodge waren wij allebei ineens zo gaar dat wij redelijk vroeg naar bed zijn gegaan. Morgen weer nieuwe kansen.