Nieuwjaarsdag

Indonesië, Bali

Dat klinkt natuurlijk een beetje vreemd, maar voor Bea is het een feit, nieuwjaarsdag, maar wel zonder receptie, hooguit een biertje.
Ontnuchterend is dan wel dat er eerst de nodige dingen geregeld moeten worden voordat wij weer in ruste kunnen op het strand. Er is weer het nodige wasgoed verzameld dat wij wegbrengen, dan zoeken wij een nieuwe strandtent voor de koffie (Lilla 2 ), om ten slotte te eindigen in de supermarkt.
Muesli voor het ontbijt, bananen, meloen, wijntje, biertje etc., de gebruikelijke dingetjes.
De gekochte boter moet snel naar huis want eenmaal buiten gaat het smeltproces razendsnel.

De krant downloaden en wij hebben weer wat te lezen op bijvoorbeeld het strand. Gelukkig hebben wij een prima wifi-verbinding zodat het contact met de buitenwereld prima verloopt.
Er staat hier ook een televisie maar die hebben wij alleen nog maar aan gehad om te testen. Zo blijven wij gelukkig verstoken van bewegende beelden van het kommer en kwel op deze wereld. Ook wel eens een tijdje goed voor een mens.

Wij gaan vanmiddag weer een paar uurtjes naar het strand. Het is hier nog opvallend rustig, geeft helemaal niets. Iedereen is hier behoorlijk vriendelijk en relaxed.
Uitgerust en bijgekleurd fietsen wij weer terug want wij gaan eten met Robert en Marjon Kooi, de Nederlanders waarvan wij het appartementje huren.
Bea krijgt voor haar verjaardag van hen een heel mooie sarong cadeau, heel aardig.
Op het terras van Warung d'Mel is het vanavond heerlijk vertoeven en met gezellige mensen vliegt de tijd.
Wij kunnen het niet te laat cq te gek maken, want morgen staat er weer een tourdag op het programma.

Lekker toch geen drukte en herrie, lijkt mee heerlijk.

Jaap en Gerda 2017-02-07 17:57:20

Ziet er inderdaad allemaal relaxed uit en dat op nieuwjaarsdag! Keurig geheim gehouden hoor. Wij zijn gisteren bij warung mannetje La-Place geweest en hebben een Balinese wokmaaltijd gegeten, we moesten uiteraard aan jullie denken. We kijken uit naar jullie tourdag morgen, veel plezier en hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind!